2024. június 17., hétfő

a mozgalmas nap msik fele

szóval, szerencsére még elértem egy tervezettnél korábbi buszt, 15, 05-kor,




 s igy már a 4kor nyitó ripsz-ropsz kiállitásra is a Hagymaházba értem, 



aztán meg tényleg haza vágtattam, bekaptam két kekszet (mert ma még semmit nem ettem,) , pár korty cola, mellékhelyiség, ruhacsere, s már idő előtt itt voltam a gála kezdésére...



Szép volt, gyönyörű, felemelő!




igazi koncert, klasszikusokkal, meg eredeti jiddis zenével,,, meg köztük főleg az én verseim,






 meg Pilinszkyé(hogy jövök én egy napon, lapon emliteni bennünket?) 




meg L Péter és egy másik túlélő makói lány párhuzamosvisszaemlékezései, két autentikus diák tolmácsolásában  (még hasonlitottak is...)







minden méltóságteljes volt

U ZS összekötő szövege is (amiben ugyancsak idézett.. kissé már szégyenkeztem is.aa nevemet sokadszorra hallva)

a kivetitőról 4év körüli képem vigyorgott ki, s csak menet közben vettem észre, hogy mögötte profilban felsejlett egy odailló öregkori profil (ahol épp bőgők, zsebkendő a kezemben-- miközben lányom a  Költözéséből olvas fel Vhelyen számomra megrázó em, lékeket






hát itt is, a háromból két verset végigzokogtam! G. Nikolett olyan erősen s szivbe-agyba markolóan mondta,,,köszönet érte

(a harmadikat csak azért nem , mert ahhoz nem öreg..jut eszembe mikor én gyerekként megkérdeztem a hegedűtanáromtól , mikor tudom majd eljátszani a Xerxes imáját, azt mondta, nem a technika hiányzik hozzá, hanem az évek)ha majd kellőn érett leszek hozzá, ha hozzá öregedek.. igaza volt, (bár kicsit megsértődtem) , mégiscsak mélyebbek elmélyültebbek leszünk az éveinkkel, s ezt nem lehet kispórolni) de igy is szép volt, megrenditó nagy élmény, köszönöm!

ÉRDEKES hogy a zenék közt megemelődnek a szövegek, de viszont a szövegektől a zene is...




A kb 2 órás koncert után a pódiumteremben, megköszöntük tárgyszerűen is a szereplőknek,.ami gyönyörűséget adtak

KÖSZÖNJÜK NEKIK:






Meg hasznos beszélgetéseket folytattunk..

(többek közt Ferge Zsuzsára emlékezve gyerekeivel... a dádapára Dr Kecskeméti Árminra, (no meg az én nagyapámra...is)

Lehet, hogy folytatás lesz a Szegedi Zsinagógában? Jó lenne!!!!

1 megjegyzés:

  1. Süli József Emőke
    Méltó megemlékezés volt!

    Gonda Julia
    Süli József Emőke nagyon az!

    VálaszTörlés