2022. március 25., péntek

KINEK A PAP KINEK A PAPNÉ? 2009 MÁRC 25

 

tegnap este a Grand Caféban Balázs Attila Kinek Észak, kinek Dél című regényével ismerkedhettünk. *

sok jót hallottam eleve a könyvről, de másra számítottam...

nem "történelemkönyv"-re....

a történelemmel hadilábon állok; belémforrt nagybátyám ítélete, még pályaválasztós koromból, miszerint a történelem, mint olyan, mindig attól függ ki írja...

sose volt bajom a történelemmel se (mint tantárggyal), megvoltak belőle a szokványos ötöseim - talán épp azért is , hogy ne kelljen bajlódnom vele- de semmi több... ( még filmekben sem szerettem a kosztűmösöket...)

úgyhogy nem is nagyon akartam odafigyelni, amikor az író taglalta miért is keletkezett ez a könyve

tulajdonképpen most utólag jöttem rá, hogy ez egy nagyon jelentős könyv lehet, és talán épp azért, mert a mindenkori történelemkönyvek hiányosságait épp azzal küszöböli ki, hogy több szemszögből , "mozgó kamerával" írja a történelmet!




......................

*lásd még: http://www.municio.hu/?p=8772


aliz2.
 :: 2009. márc. 25. 23:00 :: 2 komment :: Címkék: irodalomkonyvtortenelem



1 megjegyzés:

  1. Erdélyi Ágnes
    Hű, de régen volt, de a regény nem kopott meg, az egyik alapmű szerintem a térség szövevényes történelmi-társadalmi-mentális együttállásairól.
    Válasz3 é.
    Gonda Julia
    pont 10 éve, csak a fb "nem felejt"! 🙂 igen, elő kéne venni újra...

    VálaszTörlés