2022. március 17., csütörtök

TANULSÁGOK 2009 MÁRC 17

 

ma tanultam egy pár dolgot, tudtam is én ezeket, csak megerősödött bennem, külső hatásra is;

(hiszen csak azt tudjuk, amit már elve, s ami bennünk megvan - csakhogy dehogyis tudjuk, hogy miminden van meg eleve bennünk, akkor lennénk igazán bölcsek, ha többet mernénk hagyatkozni, hallgatni legbensőbb magunkra...)

tehát ma újra "megtanultam", hogy az emberi kapcsolataink irányítása (is) saját kezünkben van, nem hagyhatjuk, hogy provokáljanak, manipuláljanak, nem szabad belemenni efféle "játékokba", még akkor sem, ha -látszatra-egyszerűbb lenne, hosszú távon biztos nem, az embernek mindig meg kell őriznie önmagát, méltóságát, és ha nemtelen eszközökkel is közelítenek felé, sose adhatja alább...

aztán: semmit se szabad siettetni, kierőszakolni, a dolgoknak van egy természetes menete és (nem túl gyors) tempója, amibe nem jó beleavatkozni (utólag mindig ki is szokott derülni ennek az igazsága), a Ji Ching is az apró kis változtatásokat hirdeti, az alig-változást; maguktól alakulnak jóirányban a dolgok, ahogy lenniük, menniük kell - erőszakkal nem jó beleavatkozni semmibe

és semmi düh, semmi homlokráncolás, semmi szomorúság, mosolyogni kell! esetleg előbb csak kívül, aztán belül is elkezdünk mosolyogni, és egyszerre áthangolódunk belül is, és a környezetünk is elkezd barátságosabb képpel nézni ránk... :-)


aliz2. :: 2009. márc. 17. 20:21 :: 3 komment :: Címkék: elmelkedesgondolatok



2 megjegyzés:

  1. évi (Válasz erre):
    2009. 03. 18. 14:25
    mostanában én is sokat gondolkozom ezeken a dolgokon, de csak eddig jutottam én is:)
    Vagyis hogy nem csak, hiszen örülök,hogy idáig eljutottam:)

    VálaszTörlés
  2. Judit Király
    Bámulatos ahogyan írsz mindenröl!❤💙
    Válasz2 é.
    Gonda Julia
    Talan regebben jobban (elmélyültebben) is...

    VálaszTörlés