2022. március 24., csütörtök

KOROMHOZ KÉPEST? 2011

 és milyen az EKG-m?

korához képest jó...

mi az, hogy koromhoz képest?! Már az orvosi rendelőn kívül veszem észre, az EKG papírcsík szélén a vérnyomási képletet: 160/90. Életemben nem volt ekkora vérnyomásom!.. sőt, nagyon is alacsony volt..., ezért is szoktam (szoktattak!) a kávéra, mert mikor megkérdezte az orvosom (egykori osztálytárs) hogy mit akarok inkább: vérnyomásemelő keserű cseppeket vagy kávét inni, napi 3-4-et, persze, hogy a kávét választottam, ha egyszer az jobb izű, 20 év múlva meg, amikor nem volt két egyforma szívverésem, el is tiltott a kardiológus mindenféle (vérnyomásemelő? gyógy-?) kávétól,(sőt még a teától is!), aztán újabb 20 múlva , mostanában, mikor ráuntam a kávébőjtre, és újra megkóstoltam, vissza is jött az össze-vissza szívverés, meg az angina pectoris... na szóval, gondoltam, 20 évenként csak elmegyek  kardiológushoz, nézzék már meg a szívemet... hát ahogy beléptem, vetkőzzek félmeztelenre, mondja az asszisztensnő, és rögtön EKG, se szó se beszéd, "in medias res"?... és még mondja is a doktornő erre, hogy hát persze, mint a neurológusnál, ott is a kalapáccsal kezdik - hát azért nem egészen, ott azért egy-két mondatot előbb váltunk...  mi a panaszom vagy egyéb. De hát ő nem is érti , hogy én angináról beszélek, a papiromra meg a háziorvos azt írta, hogy... -itt valami röviditést mond, ami viharosan gyors szívdobogásra utal, hát a kettő együtt nem lehet?! miért is ne, meg még ott az alapdiagnózis: a mitrális prollapszus, amit még Szegeden mutattak ki, amikor nem volt echo (ultrahang) csak ott. de ezzel nem is foglalkozik. Sebaj. Meg az extrasziszolékkal se, amit már 15 évesen megállapitottak."koromhoz képest"...korán? de most ez nincs is... a vérnyomás meg valóban a korral emelkedik? régen igy is mondták , hogy évtizedenként nő, illetve az a "normális", ami megfelel az évszámnak, tehát akkor most még alacsony is lenne? "koromhoz képest", mert akkor 168-nak kellene lenni?! Érdekes, otthon csak 124/73 lett. ("koromhoz képest" alacsony?!) Azt hiszem nem tesznek nekem jót ezek az orvoslátogatások...pedig elő lett irányozva a folytatás: egy szerkentyű EKG, amit 24 órán át kell cipelnem magamon, hogy mutassa a terhelésre a szív reagálását, meg megint az ultrahang, meg... lehet, hogy összefüggnek a szívpanaszok a "mozgásszervi" panaszokkal, amivel a "reumatológiára" is járok hébe-hóba... (nem sok eredménnyel) ., mert azok a panaszok is (kopás, ritkulás) a korral járnak... Koromhoz képest egész jól vagyok, ugyebár... Csak én ezzel nem számoltam előre! nekem ezt nem mondták! Hogy mi mindenre számíthatok majd.. Én azt hittem, hogy eléldegélek valameddig, addig ameddig, de egészségesen, épen... Most meg kiderül, hogy dehogy is... Leépülünk lassan? és örüljünk, ha "korunkhoz képest" nem is olyan súlyos a helyzet!? A halál - elmúlás- is folyamatos? Ahogy Illyés Gyula irta:

Kháron ladikja nem akkor indul velünk
midőn lezárul és befagy a szem.
Zord átkelők soká nyitott szemmel megyünk
a végzetes vizen

egyszer csak ringani kezd velünk, (csak velünk!)
kifelé a ladik

Csak ezt olyan nehéz észrevenni, elfogadni, bölcsen, mosolyogva... vagy hálakönnyet ontva

korunkhoz képest!

 


aliz2. :: 2011. márc. 23. 8:50 :: 4 komment :: Címkék: bosszusagegeszsegelmelkedesvers




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése