2022. március 30., szerda

egy régi tanitvány...

 ragyogó napsütés, ülök kint a napvertre teraszon a sarkon, (előtte ki is nyitotta előttem az ajtót egy fiatalember - reszkető kávés kezemnek meg a csészének is jót tett vele!)...a rejtvényt már megfejtettem az újságban (az még megy, percek alatt), napozok, s látom jön mosolyogva velem szemben egy rég látott volt tanítványom, ... később mondja, most ment épp nyugdíjba, ki gondolná? - leül szembe s beszélgetünk...

többnyire hálás, úgyhogy zavarba is jövök, ő is magyar-orosz szakos tanár lett (később átképezte magát angolra) jó tanár lett! mondja, ugranak is a nyakába lépten nyomon, az előbb is ide  köszönt valaki a biciklijéről(ismerős dolog). de ő arról beszél többet,(ezt már rég el akarta mondani)  hogy milyen jól megtanítottam én elemezni, és rám emlékezve tette ezt a főiskolán, amivel "király" volt, bezzeg másoknak nem ment... stb

pironkodok, hiszen tudom, hogy elemezni bizonyos alapszabályoktól eltekintve sokféleképp lehet, megközelíteni egy művet (bár ezt is "tanítottam"... azért persze vannak autentikus alapszabályok, pl nem használunk olyan szót, amit nem is ismerünk - emlékezett vissza, ezzel róttam meg valakit)

emlékszik arra is , hogy családlátogatáskor anyukája paprikáskrumplival kínált, de nem igen ettem belőle...

azért mesél szerencsére saját sikereiröl is egy olyan esetröl, pl., mikor egy mutista kislányt megszólaltatott, (angolul)  40 évig tanított, most röpkének tűnik ez az idő, mintha nem történt volna semmi, de ha belegondol nagyon is sokminden volt benne, sokmindent csinált

buzdítom írja le..kit érdekelhetné?  nem számít, arra nem kell gondolni, csak írja le... a többi  magától megjön..(könnyebb másoknak tanácsot adni_) .elgondolkodik

visszaviszi a csészém (ma jó napom van, meg a csészéimnek, igy biztos nem töröm el, reszkető kezeimből)

már elmenőben mondja, szokott olvasni a fb-on, és mindig úgy gondolja,  ahogy én...

hááát...ennek nem örülök, bár nem mutatom

eszembe jut, mikor a Jaj szeressetek szilajon cimú , s elkiabált József Attila műsorunk bemutatóját meglátogatta valaki (F.D.)  (Szegedről jött át, direkt) azt mondta hogy huszonöt gondajulit látott, hallott a színpadon,,,

nem akartam volna magamat sokszorositani:..

veszélyes!

mert most is, mi van, ha én nem gondolom jól? elég belőlem egy is! esetleges tévedésnek....


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése