2022. március 26., szombat

FOGORVOSLÁS ELMÉLETBEN 2009 márc 26

 

már épp aktuális lenne felkeresni a fogorvost - előzetesen már meg is beszéltem vele, haladékot kérve, de már az is lejárt

viszont, mivel a Szegedi Szabadegyetem soros témája épp a "Fogorvoslás tegnap, ma és holnap - volt, gondoltam - újabb időhúzás? - felvértezem magam előzetes elméleti ismeretekkel, hogy tudjam (esetleg) kérjem(?), amire számíthatok...

"tegnap" már elég sokat kínlódtam a fogaimmal, fogorvosokkal - nem hiába halasztgatok...

de most megtudtam, hogy nem hiába reménykedtem új és kedvező dolgokban: állítólag a fogakat elő lehet készíteni tömésre fúrásmentesen is(pl. lézerrel), és ezt azoknak a figyelmébe ajánlotta az előadó professzornő, akik már a fúró rendelőből váróterembe kisüvítő hangjától megriadva inkább visszafordulnak... (úgy látszik nem vagyok egyedül, vannak még ilyen megfutamodók, futottam én is már haza elérzéstelenítve is, a továbbiak elől - meg is írta panaszlevélben a fogorvos az anyukámnak...) 

a fogtömés sajnos már annyira közelről nem érinthet, mert míg a költő (J.A.) kifejezhette öregedését metaforikusan ezzel a képpel, hogy szaporodik fogában az idegen anyag (mint szivében a halál); én már ezen is túl vagyok, mert inkább fogy fogaimból az idegen anyag, fogaimról már nem is beszélve

viszont a fogpótlás esetén is kedvező a változás, egyre gyakrabban lesznek - még ugyan túl költséges implantátumok (sajnos arról nem esett szó, hogy ennek milyen veszélyei vannak - bár hallottam már róluk); de állítólag az őssejtkezeléssel akár majd kinöveszteni is lehet elvesztett fogakat. Attól tartok viszont, hogy ezt én már nem fogom kipróbál(tat)ni, s marad még számomra a hagyományos fogorvoslás (brrr)

amennyiben s valóban a közeljövőben felkeresem fogorvosom...




aliz2.
 :: 2009. márc. 26. 20:01 :: 5 komment :: Címkék: egeszsegeloadasSZEGED

1 megjegyzés:

  1. Krisztina Bacsó
    Azért menj csak el. Az a biztos.

    Gonda Julia
    Màr 10 éve egyfolytàban megyek 🙂

    Krisztina Bacsó
    Gonda Julia de oda is érsz? 😉

    Rozsa Tatar
    Együttérzek!...

    Gonda Julia
    Nekem minden fogam darabokban veszik ki mert el vannak csavarodva a gyökerek.maszek is! (MÁR MINDENFÉLE FOGORVOSSAL KISÉRLETEZTEM, NEM ŐK TEHETNEK RÓLA)
    Válasz4 é.Módosítva

    VálaszTörlés