2022. március 28., hétfő

a Rádió Gyerekkórusa

 

már lassan kinőttem a gyerekkorból, mikor megalakult a Rádió Gyerekkórusa, de emlékszem, hogy irigyeltem őket... gyönyörűen énekeltek... szépek voltak, egyformaságukban is

persze én is énekkaros voltam, általánosban (Héber tanár úrnál)

gimiben csak azért nem , mert gyakran a zenekar kísérte a kórust (ahol viszont nélkülözhetetlen első hegedős valék, de néha mi is beálltunk, Márton Erzsike néni keze alá)

na és még egyetemen is jártam az egyetemi énekkarba, vagy a harmadik évfolyamig... Kertész tanár úrhoz, s még Lengyelország i vendégszereplésig is eljutottunk...

énekelni jó, többszólamban meg különösen (én alt voltam, s még a himnusznak is sokszor az altját énekeltem közös éneklésekkor - úgy dúsabb volt)

eddig kellett várnom a gyerekkórusra (mostanában kevesebbet is hallom őket!)

kicsit mintha megnőttek volna (de úgy hallottam, gimisták is vannak köztük, nomeg akceleráció), én még a világoskék matrózruhájukra emlékszem...

a repertoárjuk is meglepett, a keretbe foglaló Bartók és Kodály számokon belül, csapa egyházi, latin nyelvű ének...no meg kell hagyni az Ave Maria (gyönyörű volt! egyébként meg nem értem és nem értem ezt , itt se... a vallás elborit mindent (ezek a gyerekek valószinú nem tudnak latinul!)

de hát változnak az idők, mi még az egyetemi énekkarban Lenin dalt is énekeltünk (mi tudjuk ki volt..) (Igaz, Nova Hutában feltűnően és észrevehetően nem tetszően fogadták  (már 1963-ban!)- pedig szépen énekeltünk)

viszont egy csomó dalt most én is a kórussal énekelhettem magamban, mi is előadtuk, pl a Vaderdőben-t, a Restek nótáját, Serkenj fel-t, Katalinkát, Villőt stb




és a végén adományoztam...














 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése