2021. július 28., szerda

őzik-e

 az őző nyelvjárás lesz a téma A KÖVETKEZŐ HONISMERETI KÖRÖN

jé, én nem őzök! Tán nem is tudnék kapásból...mégha Nyiri professzorunk körbe is ugrálta volna azt , aki zárt é-t használ) 8a mi önk ugyanott van) ... Egyetemista koromban szokhattam le róla. Ott ferde szemmel nézték a társak...(

meg jól emlékszem arra az első orosz irodalmi óránkra is, ahol kihívott a táblához a tanárom, azzal hogy irjam fel (ezt a Kosztolányi idézetet, amúgy - mint utólag  kiderült)

őzike, őzik-e

Csakhogy képtelen voltam rá! Azt hittem, értetlenül, hogy kétszer ismétli ugyanazt az őzike szót.

őzike, őzike

hiába hadonásztak a többiek a helyükről kézzel-lábbal...

zavaromban, megszeppenésemben, riadtságomban semmit se értettem

igen, akár egy megriadt őzike...





2 megjegyzés: