2021. július 28., szerda

BÍZTATÓ 2010

 

bíztató

valami hasznos és érdeklő olvasnivalót kerestem utazás előtt, és ezt találtam:

"Alakítsd át a félelmedet* erővé" 

(*jav: "félelmet" - de nem lehet véletlen az elirás! :)

ebből már az első oldalakon az derült ki, hogy mindenki fél ugyan, s  nem is a félelmet kell legyőzni, hanem  - a félelmeink ellenére - megtenni, amitől félünk!

legfőképp attól félünk, hogy nem tudjuk kezelni, azt amit az élet elénk hozhat - ezt a tévhitet kell megváltoztatni az ellenkezőjére:

BÁRMIT KÉPES VAGYOK KEZELNI, AMI AZ UTAMBA KERÜL!!!

(VAGYIS A FÉLELMEMET IS!!!)

a teendő csak annyi, hogy:

NAGYOBB BIZALMAT KELL KIALAKITANI, azzal kapcsolatban, hogy képes vagyok bármit kezelni...

Igen, rég sejtem, ez a kulcs. az (ÖN)BIZALOM!

(mint ahogy azt is sejtem egy ideje, hogy minden bajunknak: depresszió, szorongás, kényszeresség hátterében az (ön)bizalomhiány rejlik!)

talán a negativ mintáink miatt van ez - de mindegy is az ok--- ha már ki is alakult, meg kell változtatni, mert az önbizalomhiány akadályoz, fel kell hagyni vele!

eljutni odáig, hogy igy is érezzem (ne csak mondjam):

BÁRMI TÖRTÉNIK, BÁRMILYEN HELYZET, KÉPES VAGYOK KEZELNI!

a könyv ehhez nyújt eszközöket

de a kiindulás csakis az önbizalom lehet, a KEZELNI FOGOM (tudom) - bizonyossága

az 1. : a cselekvéstől való félelemtől csak úgy lehet megszabadulni, ha mész és cselekszel

csak úgy, fogod jobban érezni magad a bőrödben, ha mész... és megteszed.

kevésbé rémisztő kitenni magad a félelemnek,  mint együtt élni azzal az alapvető félelemmel, amely a tehetetlenség érzéséből fakad.

nos, máris megyek, és cselekszem! ...:)

 


aliz2. :: 2010. júl. 27. 8:27 :: 7 komment 
Kategóriák: 
vélemény :: Címkék: elmelkedeskonyvpszichológia





2 megjegyzés: