2024. március 29., péntek

passio a katolikus templomban

 egy kedves ismerősöm mint szereplő Máriamagdolna, meghivott Passiojátékukra a katolikus templomba



eltekintve a félhomálytól )(nekem minden homályos egyébként újabban?) jó volt

bár kicsit féltem esetleges antiszemita beütésektől ( ez jogos is egy bizonyos film óta különösen)

de nem kellett volna

már a plakát is megnyugtató volt

Ki ez az ember?    ( maga a kérdés, s hogy embernek tekinti ... Jézust)



Pontius Pilatus egy régi gimista (szinészi ambiciókkal, engem fel is keresett diákszinpadomban de aztán nem járt , nem ért rá? mást gondolt?) ma 3 gyerekes közjegyzőként,élvezte a szerepét, jó is volt benne (bár kisség túllépte darab adta határait)



az külön tetszett hogy keresztül-kasul járták a templomot a   virágvasárnaptól a Golgotára menő sőt onnan a sírba vivó úton a szereplők, népesen,  szélen ültem de ilyenkor beljebb csúsztam a padon (s nem is fotóztam illemből)

Jézust végig rabbinak szólitották (ez nekem külön jól esett, nem tudom, hogy az őt játszó papnak is-e)

a hangja nem tetszett, sehogy se tudtam Jézushoz illeszteni, hamisnak hatott



de egészében jó volt minden, kissé katartikus is lehetett volna

ha nem lett volna egy utójáték melyben drága közjegyzőnk Pontius Pilatus szerepéből kiesve bár félig megtartva - előáll  vicceskedve,  magán jellegű ajándékaival--






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése