2022. szeptember 18., vasárnap

esete(i)m a hintázó lánnyal

 augusztus 26.


Hajnali 7-kor felébredtem, persze még kialvatlanul

De mindig vannak zajok, amik nem hagynak visszaalaudni

Most valami ütemes nyikorgás

Kinézek az ablakon. Egy nagyobbacska lány, mobillal a kezében rendületlenül hintázik. Akkora már, hogy a lábát fel kell húznia, nehogy a földbe verje. ...Egykedvű illetve inkább jókedvű. Övé az egész játszótér. Üres a tér - enyém a zaj.




Legközelebb - miután nagynehezen mégis visszaaludtam, 11 után ébredek


Mi ez már megint? Ütemes, rekedtes hangú zaj...Mi lehet? Hát kinézve az ablakon látom, az én hajnali lányom hintázik - csak azóta még nagyobb röcsögéssel és rekedtebben...s nekem a fejem is fáj, 2 Saridont veszek be, s magamra rántva pár ruhadarabot rohanok ki a játszótérre

a végében ott a tábla, hogy 14 éven felüliek nem használhatják a játszóteret

leülök egy padra a ház elé, a hinta mögé, és amikor épp leáll a lány, bár fenekén a hinta, megkérdem tőle,

hogy hány éves

azt nem mondhatom meg - ez a válasza!

oké, csak úgy látom, több vagy 14-nél, és....

végül bevallja, hogy 16 (Gondoltam)

és csak akkor szeret itt lenni, ha senki más nincs itt  (ezt is, hiszen túlkoros) és nem is hajnal óta hintázik, mert közben elment reggelizni...

kérdem, nem hallod, hogy nyikorog a hinta alattad?

de, be kéne olajozni (okos kislány)

mondom, szétmegy a fejem, de csak hintázzon nyugodtan


végül elment, ő

utána szóltam...azért nem kell elmennie, nehogy már miattam...

de nem miattam, amúgy is, ebédelni


azóta hiányzik a röcsögése

(bár még mindig visszhangzik a fejembe)


szept 19


tegnap, kimentem a ház elé, megnézni milyen idő van (lehűlt)

és meglepetésemre ott látom a lányt, most is mobillal a kezében,hintázik, de semmi kisérő zaj!

mert megolajozták a hintát - mondja

rég láttam...persze, megkezdődött az iskola

melyikbe jársz?

a kisegitő, Pápayba.. de nem akar elballagni!

pedig el kell, ha eljön az ideje 

de nem, ő nem akar

meg kell bukni - viccelődöm

azt azért mégse...

hát persze, jut eszembe, már 16 éves amúgy is...

de nem tudja utána mi lesz vele... semmit se tud


hintázz csak tovább, jövök föl a lépcsön.... és sajnálom...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése