2022. szeptember 6., kedd

az út



 mit számít a cél?


élvezd az utat!

(akárhova visz)




7 megjegyzés:

  1. Megírtad Kavafisz hosszú versét (Ithaka) pár szóban👍. Remek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. tényleg? nem ismerem! (strandra menet jutott eszembe a hosszú úton a fák közt, hogy már itt is jó volt...) a fotó nem jó hozzá, már az aszfalton készült, s visszafelé

      Törlés
    2. egyébként már (majdnem) mindent röviden fogalmazok meg..."lerövidültem" :)

      Törlés
    3. Ithaka
      Ha majd elindulsz Ithaka felé,
      válaszd hozzá a leghosszabb utat,
      mely csupa kaland és felfedezés.
      A Küklopszoktól és Laisztrügónóktól,
      s a haragvó Poszeidontól ne félj.
      Nem kell magad védened ellenük,
      ha gondolatod tiszta és egyetlen
      izgalom fűti tested s lelkedet.
      A Laisztrügónokkal, Küklopszokkal, a bősz
      Poszeidónnal sosem találkozol,
      hacsak lelkedben nem hordozod őket,
      hacsak lelked nem áll velük utadba.

      Válaszd hozzá a leghosszabb utat.
      Legyen minél több nyári hajnalod,
      mikor – mily hálás örömmel! – először
      szállhatsz ki sose-látott kikötőkben.
      Állj meg a föníciai pultok előtt,
      válogass a jó portékák között,
      ébent, gyöngyházat, borostyánt, korallt,
      és mindennemű édes illatot,
      minél többet az édes illatokból.

      Járj be minél több egyiptomi várost,
      s tanulj tudósaiktól szüntelen.
      Csak minden gondolatod Ithaka legyen;
      végső célod, hogy egyszer oda juss,
      de ne siess az úttal semmiképp.
      Inkább legyen hosszú, minél hosszabb az út,
      hogy évekkel rakva szállj ki a szigeten,
      az út aratásával gazdagon,
      s ne várd, hogy Ithaka majd gazdagon fogad.
      Neki köszönöd a szép utazást,
      mit nélküle sosem tehettél volna meg,
      hát mi mást várhatnál még Ithakától?

      Nem csaphat be Ithaka, ha szegény is;
      a szerzett tudásból s tapasztalatból
      máris megtudhattad, mit jelent Ithaka.

      Fordította: Somlyó György

      Törlés
    4. Köszönöm, de rögtön elolvastam!

      Törlés
  2. Aliz, én szó szerint is lerövidültem. 😂 Már nem erem el a felső polcokat, kislétra kell.Pont az a kb. két centi hibádzik. :) /Pedig igen magas vagyok..voltam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is és nem két centvel,, de mindenképp :( én középtermetű voltam, de most alacsony lettem, mindig én vagyok a legkisebb szingte, minden csoportban :(

      Törlés