2022. szeptember 10., szombat

ÁLOMBAN-ÉBREN 2008 SZEPT 10

 

hát tettem egy felfedezést, ami afféle spanyolviaszfeltalálás (csak):

egyenes arányban van az ébrenlétem minősége az alvásoméval, sőt a mennyiségével legalább annyira; magyarán: ha többet alszom éjjel, jobb a napom, az ébrenlétem , egyáltalán : nem túlzás azt mondani, hogy ébren vagyok, és nem valami féléber kábaságban, nehezen vonszolva alvó tagjaimat

meg arra is rájöttem, (ez se saját találmány), csak tapasztalom is, hogy ha többet alszom, jobban álmodom, illetve érdekesebbeket, és jobban is emlékszem rá (mert nem a szükséges, értékes alvásidő rovására megy a luxus-álom)

ma viszont furán zavart be az álmom az ébrenlétembe - erről lemondtam volna:

ebéd után fizetni akartam: menüt, egy olyan étteremben, ahova ritkábban járok, és elég bakafántosan, többféle variációban, és gyakran változtatgatva számolják a különböző menük (ilyenleves - olyanleves, , zóna-normál-extra második stb... variánsokat. ) Úgyhogy fogalmam se volt mennyit fizetek, csak azt tudtam, hogy gyümölcslevest ettem, meg rántott tököt, krumplisalátával. Egy 500-ast vettem elő, miután a pénztárban a pincérnő mondta az összeget. Gondoltam, ez pont jó lesz, borravalóstul. De a pincérnő nincs oda "nagylelkűségemtől", sőt, mondja nyomatékkal - még egyszer(?): 660Ft. Ja? jövök zavarba, s már kotorászok is a pénztárcámban, még egy papír 200-ast hozzárakok az 500-asomhoz, és 600-ból akarok visszakérni egy 100-ast! Nagyvonalúan, 40Ft-ot borravalónak hagyva. ŐŐŐŐŐrület. Alig tudom magam kimagyarázni szégyenkezve, csak annyit mondok, hogy az álmom bezavart, inkább hallgattam volna, de valóban:

egyből beugrik az álmomból ez a jelenet: taxin mentem egy szabadtéri előadásra, azt hiszem Újszegeden, egy labirintusalakú út legközepébe vitt a sofőr, és 360 Ft-ot mutatott a taxióra, egy 500-assal fizettem. De hiába vártam, hogy valami visszakapjak belőle. Természetes volt neki, hogy 140-t borravalónak számol el

ezért hittem azt, hogy az 500-as bőven elég lesz fizetni az ebédemért (is)?!de hogy szegény valóságos pénztárnőn akartam visszaspórolni azt, amit az álombeli taxisofőr elhappolt tőlem!.....

lehet, hogy mégis csak kevesebbet kellene aludnom vagy álmodnom..., de mindenképp jobban ébren lenni, nappal..., de hogy?!

----

 ----

(viszont előjött itt még valami, - a taxisofőrök védelmére -, eszembejutott egy valóságos eset, nem álom! bár olyasminak tűnik! több mint 23 éve... be kellett mennünk Szegedre, alig 2 hónapos lányommal, s a taxit tartottuk a legbiztonságosabb megoldásnak (bár a tél leghidegebb, legcsúszósabb napja volt). 540 Ft összeg jött ki (oda-vissza, akkor még olcsóbb volt minden), és ki akartam egészíteni az összeget, kikerekítve 600-ra, ő viszont, megelőzött, és lefelé kerekített.

Lehet, hogy álmomban ezt az 500-ast fizettem ennek a másik sofőrnek, bepótolva az akkor régen visszautasított -de nagyon megérdemelt - borravaló elmulasztását?)


aliz2. :: 2008. szept. 10. 19:54 :: 8 komment :: Címkék: e




om! bár olyasminak tűnik! több mint 23 éve... be kellett mennünk Szegedre, alig 2 hónapos lányommal, s a taxit tartottuk a legbiztonságosabb megoldá

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése