2022. szeptember 23., péntek

76-OS TÖREDÉKEK 2011 SZEPT 23

 

közös, emlékező blogunkban, 1976-ra kell emlékezni... 33 voltam akkor (ma már több mint kétszer annyi) no nézzük:

76-os töredékek

"Ha bohóc lehetnék
embernek mázolnám magam

Hogy szeressenek...
a bohócok
"


(
 Tótágas, 1976.) (ezt én irtam, de Szabó Éva -rádiós, költő - egyszer elvitte magával...)



találtam egy kis naptárt, 76ból,de rejtélyes módon csak április 13-ig vezettem naptárt, a tavaszi szünetig.(valószinű elhányhattam, lehet, hogy egy másikba irtam az év többi napjait, csak most meg azt nem találom. Ó, az az örök rendetlenségem!Pedig, ugyanakkor ilyen akkurátusan, pirosan írtam a jövőre szóló előjegyzéseket, és a naptár első oldalára, útmutatónak szánt, ez évben talált idézeteket, nyomtatott gyöngybetűkkel beírva.


...fölébe kell kerekedni az életnek.(Mauriac)

...hogy győzzek, úgy kell élnem, mintha máris győztem volna. (Hernádi M)

...tiszteld a múltakat,
de köszöntsd a jövőt. (cummings)

Ne mondj le semmiről! Minden lemondás egy kis halál. (Babits)

Az új élet egy régi lélekhez tapad.

Mit taníthat egy tanár, ha azt nem, hogy ő micsoda? (Malamud)

Az első nap (január 1. beírása): Migrain (még tavalyról.) Meg egy könyv cim: Szabolcsi Bence A clown,mint a művész önarcképe. (Köcsönadtam, azóta sincs nálam, pedig kedvenc könyvem volt.)

3-án már félévi értekezlet, ellenőrzők összeszedésével. És Merlétől a Két nap az életet olvasom. (feszültség. humanista- jegyzem hozzá.) A tévében meg valami amerikai filmet nézek. Sydney Poitier és Rod Steiger főszereplésével, 4-én , vasárnap délig alszom. irok egy verset: Barátság? Szerelem? (szonett?) Karinthy Ferenctől olvasom az Epepét, tévében nézem Krúdy Gyula Napraforgóját. 51 kg vagyok, és/de hízókúrázom. 6-án fogorvos. Aztán megyek be Szegedre, régi barátokhoz. De olyan apróbetűs a beirás vagy annyit romlott a szemem, hogy ki se tudom olvasni, kikhez. Korreepetálok. Vasárnap, hétvégén, feszültségengedéskor, menetrendszerűen: migrén. Zenekarra járok, triónk van, Bachot, Vivaldit játszunk. (én hegedülök). Csurgóra kellene mennünk a diáknapok döntőjére szinpadosaimmal, meghivtak bennünket, de lemondtam, későn jött a meghivás és féltem, hogy nem tudunk felkészülni, hiszen csak heti egy alkalommal tudunk próbálni. De megbántam, JózseAttila műsorunk "Jaj, szeressetek szilajon" a Szabad ötletek jegyzéke két ülésben-re épül, mint narrációra. Azt hiszem "ősbemutató", jóval előbb, mint A Jordán féle pódiumravitel, sőt a szöveg kiadása - persze ez csak válogatás a Gyertyán Ervin könyvből."Az a szerencsétlen, aki ezeket irta, mérhetetlenül áhitozik szeretetre, hogy a szeretet vissza tartsa őt oly dolgok elkövetésétől, melyeket fél megtenni.." és kérdezték iis, hogy "hol vannak a makóiak" Pál Isti volt a zsüriben, mint megtudtam, és neki kedvence volt ez a rész, ahogy egyszer megvallotta, amikor közös tanárunk: Tamás Attila, ebből idézett egy régi órájukon: "Öcsödön rossz volt, kellett volna két kis ló, kis eke, kis ház, kis kutya, kis csikó, kis kasza, kis búza - minden arányosan hozzám, mint ahogy minden aányos volt a nevelőapámhoz vajjon arányos-e hozzám most minden, ami van-"-- igen nem kapott, nem kaptunk arányosan ---semmit!!! (mind csalódtunk végül , ki igy , ki úgy ... ki küzdött hát abba, ha pedig kibékült,ebbe... halt bele...(akkor is ha túlélt) (Pál Isti nem) A Népművészeti Intézetnél teszem le a rendezői vizsgám,B kategóriát megkapom. amatöröknél ez a legnagyobb rang. A próbákat, bejár néha a rideg dirink is, mert jó a hangulat, élvezzük. (azért jobban ha a diri nincs bent). Néha pszichodrámázunk is. A barátság változatairól (úgy látszik, ez a téma nagyon izgatott a szerelemmel együtt. Szegeden szinház. Negyven rabló és egy ma született bárány, de pár nap múlva még nagyobb szinházi élmény a makói kltúrházban: Játsszunk Strindberget, Básty Lajossal! Zenekarunkban, Beethoven Tavaszi szonátáját játszukl (még csak január van!) de Vivaldi telét is, meg persze Bachot, mindig. Vásárhelyen Tornyai kiállitás, (hol is a levél, amit nagynénémnek irt a festő?) és irodalom a könyvtárban cimmel továbbképzés a vásárhelyi gimnáziumban. Orosz OKTV dolikat javitok, jók, be is jutnak seregesen a tanitványaim az országosba. 5en. Kokas Ignác kiállitás. Szülői értekezletre készülök, ami a családi életre nevelésről szól. Bánki Zsuzsa a kultúrházban, hideg a terem, fázik. A tévében Palotai Boris Zöld diója, 46 kg dac, valaki azt mondja, emlékeztetem rá, pedig én már 52 is vagyok. És fodrászhoz, kozmetikushoz járok. (már mióta nem!) Nagybátyám igy irja alá a levelét, hogy hű de szeretlek! és egy tanitványom ajándékot csempész be, egy könyvet, Micimackót , egy képeslappal, (a mézes csupros szülinapos részhez betéve) amin ez a J.A. idézet áll: "(Csak egyszerűen, primitíven szeretném most Neked elmondani, hogy én is vagyok és itt vagyok és csodállak, de nem értelek.)
Mert Neked nincs szükséged a mi csudálásunkra, meg zsoltárolásunkra.
Mert sértik füledet talán a zajos és örökös könyörgések.
Mert mást se tudunk, csak könyörögni, meg alázkodni, meg kérni
."mert neked nincs szükséged a mi csudálásunkra... hm..."sose tudtam kezelni a rajongást, se az enyém, de még annyira sem, aminek én voltam a tárgya.("A saját rajongásaimtól, s a mások rajongásától ments meg!")Kötöttem egy türkiz pulcsit, lustakötésssel, úgy hivták, hogy huzatpullóver. Kultúrházban végre előadjuk a J.A. a műsorunkat, azt hiszem József Etelka nem volt elragadtatva tőle, fájtak neki a szabad sorok...szinjátszócsoportok megyei bemutatóján Vásárhelyen jön az elismerés: kristálytiszta műgond, lelki finomság, beléjük szuggeráltam,...?)ez a mi József Attilánk -mondja Gabnai Kati zsüror.....s innentől ür





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése