2019. október 29., kedd

világgá menéseim



tulajdonképpen lehetett valami az én kiskori világgá menős akarásaimban

előbb erec jiszrael, ami betudható volt a madrichok cionista agitációjának is netán, de később is  álltam a lépcső feljárón, és elképzeltem hogy kis garabollyal a karomon világgá megyek (Julcsa , ha kimegyen a piacra,kis kosarát bal karjára felakasztja,, lesz is abban mindenféle, csokoládé, .... julcsa, sose leszek a magáé..".a dallal keveredve)

de hányszor álltam azon a lépcsőn, nem akarva felmenni a lakásba....


talán itt is a válasz a deportálásunk után évekkel (évtizedekkel:) anyámnak feltett ominozus kérdésre:

De hát miért jöttünk haza?

ösztönös, zsigeri, de jó és hathatós válasz

jóvátétel

*********

az már más kérdés, hogy  mindenhol valószínű hazátlan lettem volna.

nade itt is,



október 25


2 megjegyzés:

  1. H.M.M. Bennem is mindig meg volt ez a menni erzes de nekem sikerult es meg is talaltam az otthon es haza erzest

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. én másmilyen vagyok, ha eegész kiskoromban nem , később már hiába mentem volna, tudom, bennem nagyon erős a nyelvi meg egyéb kötöttség... (még ha sokszor egyoldalú is)
      Szerkesztés vagy törlés

      Törlés