2019. október 27., vasárnap

láb-adozás

LÁBadozás -ennek utána kéne nézni az Etimológiai szótárban

hogy a szó összefüggésben lehet-e azzal, hogy pl én betegségem (megfázásom) vége felé, mikor már a 6, napon végre elkezdek megkönnyebbülni, kitisztulóban fejem, orrom, de ebbeli nagy örömöm folyamán, mikor LÁBra akarok állni,, hát még menni is a LÁBammal,  nem megy

ez nem lehet összefüggésben a megfázásommal - mondom lányom kérdésére reggel a telefonba  .

 persze hogy nincs összefüggés, de közös a gyökerük: az öregség


okt 27

12 megjegyzés:

  1. M.S: Hogyne lenne összefüggés!Minden betegség után jön a gyengeség.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. de okos vagy , de unom,, régebben semmit fel se vettem (csak az öregség az ok)

      Törlés
    2. M.S.Régebben is hatott,de most biztos jobban.

      Törlés
    3. már nem emlékszem :) (ez is az öregség!! :)

      Törlés
    4. M.S. Ez jó!Én emlékszem gimiben egy lázas betegség után alig tudtam edzésen megmozdulni.

      Törlés
    5. én csak a szépre... (tőled tanultam :)

      Törlés
    6. M.S.Julikám egyre jobb a humorod,ez tetszik!

      Törlés
    7. M.S.Hogy-hogy végre?Mindig jelzem a tetszéseimet,nem figyeled?Most azt is meg kell állapítanom,hogy egyre pozitívabb vagy!

      Törlés
    8. kösz, de attól tartok ez valami akasztófahumorféleség...:(

      Törlés
  2. lányom azt mondja a KILÁBAL szóval van összefüggésben a lábadozás..

    VálaszTörlés
  3. lábadozik – ‘‹súlyos betegségből› felgyógyulóban van’.
    Az elavult lább ige rövidebb láb alakjából ered gyakorító és visszaható képzőkkel. Jelentésköre átfedést mutat a lábadéval; ma általános értelme nyilvánvaló módon a lábra áll kifejezésből szűrődött át bele, vagy miatta erősödött meg. (Elég fura az etimológiai szótár utolsó mondata.)


    VálaszTörlés