2019. október 28., hétfő

félretájolva

kedvenc pihenő majdnem azt írtam nyughelyem lett az emlékjel előtti padok egyike, délutánoként pont oldalról ér a nap, itt elmélkedek

s ekkor jön a rádöbbenés:

de hiszen rosszul lett elhelyezve, betájolva az elmlékjel! merthogy annak, nem véletlenül, keletre  (Jeruzsalem felé) kellene néznie (mint ahogy a templom is    így állt.)

de ez inkább Észak! :(

na de ki figyel ilyen "csekélységekre" ?!

kicsire nem nézünk....

de hiszen a templom nem is itt állt!

Pont a helyén (keleti irányban) most a Rendőrség trónol





u.i. de jut eszembe, ez nem is a homlokzat, hanem egy odlalrajz, de akkor se jó, semmi se jó,ugyan mi, adhatná vissza három dimenzióban, szinben és magasztosságban a mi lerombolt IGAZI zsinagógánkat? (minden más csak bagatell részletkérdés

14 megjegyzés:

  1. Sz.M. Vétek templomot rombolni. Ha újra építenék, sem lenne ugyanaz. Na és kinek?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. de bántó a kérdésed!!!! (nem gondolhattál bele...)

      Törlés
    2. Sz.M. Arra valóban nem gondoltam, amire te. Bocsánat. Csak arra, hogy kevesen vagytok Makón. Persze ugyanezt lehet mondani az én felekezetemre is, bár áll még a templom

      Törlés
    3. fejezzük be a témát, empátiahiánnyal nem tudok mit kezdeni, És h.I.s nem vagyuk kevesen, rengetegen jönnek a világ minden pontjáról ha ugy tetszik, régi makói zsidók s leszármazottaik, A te felekezeteddel meg egész más ügy, A kérdésed brutális volt és érzéketlen,,ne haragudj, akárhonnan nézem. S az én kérdésem hangsulyozom, természetesen költői volt, nem racionális., s nem várt reagálást

      Törlés
    4. Szóval azt a z aprócska történelmi tényt azért nem ártana észben tartani, hogy MIÉRT is vagyuk /lettünk kevesen

      Törlés
    5. az én kétségbeesett kérdésem természetesen költői volt, nem várt választ (ilyen kérdést rá pláne nem...)

      Törlés
  2. Sz.M. Nem válasz , csak megállapítás, de most hagyom abba, nem akarom, hogy a butaságom miatt szomorú légy.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. csunya volt, érzéketlen, de ne hidd , hogy ettől szomorú leszek

      Törlés
    2. Sz.M. Mégegyszer mondom, nem bántó szándékkal írtam, de ha te belemagyarázod, lelked rajta.

      Törlés
    3. ne fogd rám, a szavaknak jelentése van, ne tetézd! (s még fenyegetőzöl is, elképesztő) Nem minden a szándék, van szándék etika meg következmény. Elhiszem, hogy nem akartál megbántani, mert még csak nem is gondokozhattál....de kéne

      Törlés
    4. Nem tudom mit tartasz fenyegetőzésnek , de ha ennyire irritáló a jelenlétem, elbúcsúzom. Sajnálom, te nem vagy Szóri.

      Törlés
    5. a lelkem rajtátl, de ugy látom még mindig nem gondolkodsz ( s érzel) s ez valóban irritál. Mi nem vagyok? (Szóri?) !!!! s mit sajnálsz?valami elszakadt.

      Törlés
    6. SZ.M. Szóri volt az a kedves osztálytársam általánosban, akiről írtam neked korábban. A többire nincs mit mondanom, úgy látom te sem tudod mit írsz. Én nem fogok veszekedni veled.

      Törlés
    7. én nem felejtem el azt az 1200 zsidó áldozatot, akik az emlékjelen szerepelnek és akik HIÁNYOZNAK a nem létező teplomból... És igen, nem vagyok se "Szóri" (mégha ő is zsidó volt, mert nem vagyunk egyformák még mi sem!) se más nem vagyok én ÉN vagyok Veszekedésig meg miért is süllyednék le? Azért mert nem idomulok a gondolalataidhoz, amik olyan távolról jönnek e témához, mint Makó Jeruzsalemhez? Vedd már észre magad....Vagy maradj igy, de tényleg inkább ne szólj hozzá "zsidó" témához, mert valóban "irritáló" S csak még ennyit Szórid idejében még állt a zsinagóga, ugyebár. Miről beszélsz?!!!!

      Törlés