2021. március 20., szombat

pali...

 már nem tudom hivni...

hiába lapul évek óta a telefonszáma a névjegyzékben

évek óta készülödtem, hogy hivjam az előtéri neonokat kicserélni, s mindig halasztgattam, mikor találkoztunk, mindig emlitettem is neki...elmaradt...nem hittem volna, hogy végleg..

de ma reggelre kiderült... lánya fb bejegyzéséből

s hogy mennyien szerethették, kiderült a kommentek áradatából, alig tudtam eljutni a végére ,hogy aztán  én is odabiggyeszthessem-sajnos ilyenkor semmitmondó- szavaimat--

nagyon sajnálom :( pali.)

igen, nekem csak Pali...

****

a házunk nagyobb felében laktak

mit meg is vásároltak (tehették, hiszen államositva volt, miután korházi főorvosoknak utalták ki (Tóth Jánosék, Botosék)

Pali később is nosztalgiával emlegette mindig az "régi házukat" (a házunkat)....

egy család , három fiúval lakott benne (később a legnagyobb családjával is)

mi (anyunak hála) mindig minden "szomszédunkkal" jóban voltunk... igy velük is...

van is egy kép, amin anyu karjában tartja a legnagyobb fiú pici lányát...(Évikét)

Pali volt a legkisebb fiú (a szó minden értelmében)

kis csibész volt,s de nagyon kedves, mindig vidám, a göndör haja is...

emlékszem egyszer korrepetáltam oroszból nálunk... az nem az ő terepe volt... de kibirta

most vajon mit nem? talán a covidot kapta el?... nem tudom mi vihette el, de nem kellett volna

(pár éve személyesen kerestem a lakásán, akkor épp kórházban volt... de utána még évekig egész jól , dolgozott, remek villanyszerelő volt..)

s mint látom jó apa, nagyapa, férj is ..

a fia pont olyan mint ő volt

szerencsére...

de már nem ugyanő!

"ilyen az ember, egyedüli példány"...



10 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. most egy káromkodást nyomtam el....

      Törlés
    2. P.G. nem szabad elnyomni. Igazságtalan meg a Covid is

      Törlés
    3. nem szoktam káromkodni..bár most jogos lenne! :(

      Törlés
  2. Magdolna Ábrahám
    Ez gyönyörű írás köszönjük!

    VálaszTörlés
  3. B.S. Ez még mindig hihetetlen és nagyon elszomorító a mindig vidám Pali bá.... sokszor találkoztunk poénkodtunk... Megnyugvást és békességet, őszinte részvétem a családnak.

    VálaszTörlés
  4. GY.M. Döbbenet. Őszinte részvétem a családnak.

    VálaszTörlés
  5. A.Á. Őszinte részvétem a családnak

    VálaszTörlés
  6. FEBRUÁR 6-I BEJEGYZÉSEM!!!

    tegnap már éjfél fele véletlenül megnyomtam a mobilom a névjegyzéknél x y villanyszerelőnél (aki családjával kiskorában a z egykor államositott házunk -általuk megvásárolt _ nagyobb felében laktak, s korrepetáltam is oroszból, úgy emlékszem... kicsit csintalan de jószándékú gyerek volt ) ,,ó is nosztalgiával szokott emlékezni A Házra...

    szerencsére nem reagált a hivásomra.. mit időben el is nyomtam

    hanem ma 8 után csönget... rögtön elnézést kértem, tévedés volt, remélem nem ébresztettem fel senkit ámbár szükség lenne rá az előtérben a neonom pislákol, de az ráér

    nem tesz semmit, nem költöttem fel senkit, jó egészséget kivánt...

    megnézem a mobilom, hét tegnap kétszer is csöngettem neki...



    hanem most visszaalszom és álmodok

    álmomban őt keresem fel a műhelyében, ahol laptopokat árulnak, én egy magyar után érdeklődök, de ő ragaszkodik a náluk kapható ismeretlen, idegen márkához, de hallani se akar a másikról...

    javit valamit a falon, vagy (villanyt szerel:) nagyon elfoglalt, mikor mondom:

    azért ha sokat kell is várni, hogy kijöjjön, majd hivjon ő (hiszen már megvan a mobilszámom)



    néha az álom valószerűbb mint a valóság

    VálaszTörlés