2021. március 27., szombat

mizrachi

 tegnap zoomon a mizrachi zsidóságról volt szó, az orzse egy tanára tartott előadást róluk azaz a keleti zsidóságról: főleg a jemeniekről

még kevésbé értettem, hogy nekünk a Mizrahiban mi közünk is lehetett ehhez...

rákérdeztem

nem ő, hanem a beszédsorozatot vezető felelt: hogy ez egy (zsidó ) nemzettudatot erősitő, CIONISTA és VALLÁSOS irányzat volt a háború után

kisgyerekkoromban ide jártam, a Deák Ferenc a(zaz a Nagy zsidó ) utcába....még kisiskolásként is, nap mint nap.

s már azt is értem, miért akartam én harciasan hátizsákot követelni anyámtól (volt egy kék katonás egyenblúzunk is), és kivándorolni , ripsz-ropsz Erec (Jiszraelbe)--

.. de itt és most nem erről volt szó

ezek a keleti(arab országokban élő )zárvány zsidók sok régi hagyományt őriznek

többek közt egy esküvö képeit láthattuk, mondjam igy érdekes volt ( a kulturantropológia tudományos keretében):





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése