2021. március 22., hétfő

orgonák, ablak

 ezt a Szerov festményt az orosz kultúra fb. oldalán találtam, nagyon meginditott

azt irtam kommentbe, a sziv alá, csak én tudhatom miért...


nos, igen...

kivéve, ha jártál nálunk, réges-régen, a mi "elvarázsolt kastélyunkban"

május környéken, s esetleg engem is láttál ott, az ablakpárkányon..

a beszűrődö  napon....félig kint félig bent... mondjuk pl. olvasni... vagy csak lábat lógatni...

ha mélyen beszivtad orgonáink illatát...

miből biztos kaptál egy szép nagy csokrot elmenőben, anyámtól....

13 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik a festmény.Igazi májusi hangulatot ad az orgonával.

    VálaszTörlés
  2. N. Á. Nagyon kedvelem, szeretem az 'utat', a 'kilátást', irányt mutató képeket, legyen az fotó, vagy festmény.
    A jövőt mutatja -, előre hív , csalogat akár a tekintetemmel, a lelkemet is emelve.... ez a festmény is - a kitárt szárnyával.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nálam ez most éppenséggel a múltat hivta elő! 🙂

      Törlés
    2. N.Á,
      áadásul a tavasz, a kikelet, a termeszet ébredése , mind az illatokat, a friss levegő áramlását, ezzel az ÉN ébredése is...

      Törlés
    3. N.Á. nyilván mindenki mást érezhet! Én az előremutató érzetet olvasom... 🙂

      Törlés
    4. N.Á. örökké jön, mit valamennyi évszak, de most a valódi tavaszt várjuk-reméljük.

      Törlés
    5. azt hiszem. most a "valódi" tavasz kicsit eltolódik!!!! 🙁

      Törlés
    6. N. Á, mostanában olyan összekavarodott evszakokat mutat a természet. A növények egyre bújkálnak a földből, rügyek a fás növenyeken, de félek, meg lefagyhatnak. Póri dolog itt most említeni, hogy ez majd a gyümölcsök árában is megmutatkozik majd. (Én nyers zöldsegen es gyümölcsökön élek).
      Ausztrália is mutatja: az elmúlt évben a szárazság, most áradások.
      Hova vezet egy nyitott ablak, egy kitárt ablakszárny?!

      Törlés
    7. én most átvitt értelemben értettem a tavaszt!

      Törlés
    8. N.Á. értem én, de közel a dél, a gyomromat is izgalomba hozza a külső világ, illetve pont a testi belsőm. Az is a ritmusoknak engedelmeskedik... a festményen túl.
      Az a sötétbarna, ám kicsit öregnek mutatkozó ablakkeret valóban a benne lévő múltat mutatja. (Gyermek időm konyhájának ablaka. De mily jó dolgok történtek is abban a nagyon öreg ház, nagyon idős konyhája. Az ablaka alatt egy labdarózsa bokor, amin egy bagoly tanyázott, olykor gyérítve a tyúkok tojásait, de a csókánk is oda, az ablak alá gyűjtötte a neki tetsző, fénylő tárgyakat. Nyáron ez az ablak állandóan nyitva, kitárva volt.
      Háát, megtaláltam én is a múltat..., kedves, szép emlekekké váltak az akkori bosszankodások is. Mert a miénk, az enyém lett. Ma is itt vannak! Akár ebben az ablakban, vagy rajta..., vele...meggyöttek. Ettől, hogy ezek az emléktöredékek most előjöttek , valahogy bizsereg a bőröm alatti lenyem. Mintha észre sikeredett volna vennem, hogy mennyivel több vagyok, mint a mai egy villanás.

      Törlés
    9. egyébként a MI régi ablakkeretünk is pont ilyen barna volt! 🙂 örülök, hogy közös.... Naugye! 🙂

      Törlés