2019. szeptember 28., szombat

REALITÁS (spanyolviasz)

UNOKABÁTYÁM IRT EGY SZÉP  SZOMORÚ VERSET (EZ egyáltalán nem mond egymásnak ellen, sőt)

mire egy csomó kommentet kapott, vigasztalót, felrázót, elmarasztalót, hogy mi ez a letargia ...végül válaszolt, úgy ahogy én is szoktam a rosszkedv vádjaira,.ez nem letargia, ez a realitás


volt alkalmam eleget töprengeni rajta, hogy a "mánia" (felhangoltság)  vagy a depresszió fejezik-e ki jobban a valósághoz való viszonyunkat, azaz reálisabban.... és hajlottam arra, hogy a DEPRESSZIÓ, DE ENNEK ELLENTMONDOTT, HOGY MIÉRT A MÁSIK ÁLLAPOTBAN NÉZÜNK KI JOBBAN S AZ AZ ÉLETSZERŰBB (CSAK NEM LEHET SOKÁIG FENNTARTANI, MINT AHOGY TULAJDONKÉPPEN A MÁSIKAT SEM)


végül eszembe jutott apám filozófiai tanulmányának lényege, hogy egyetlen logikai alaptörvény igaz és ez az ellentmondás törvénye

azaz mindkettő igaz) , is is ---

illetve ennek kegyelmisége, találkozási pontja , az,, a semleges, harmonikus állapot, de az is csak úgy érhető el, ha vannak hullámhegyeink és völgyeink, mert minden viszonylagos, és ezekhez az ellentétes állapotokhoz képest kereshető a normalitás,,,a realitás...nélkülük nem!

6 megjegyzés:

  1. M.S: Igen az élet csupa fenékreesésből és felkapaszkodásból áll,de nem kell,hogy depresszió kísérje.Fel kell dolgozni,és tovább kell lépni.Én például jól ézem magam anélkül,hogy jelenlegi helyzetemet viszonyítgassam más,kellemetlen helyzethez..

    VálaszTörlés
  2. én nem irtam viszonyitgatásról! és a depresszió stabilizálásáról sem! egyébként is ezek általános gondolatok (voltak)!

    VálaszTörlés
  3. M.s. Nem vitatkozni akartam,csak említetted a depressziót és a viszonyítást.

    VálaszTörlés
  4. viszonyitást? na mindegy, most szerintem két malomban örlünk (s a "harmadik az igazi" :)

    a bipolaritás tőlünk független, (ha van) az egészséges ami a kettő közt van, ezt akartam mondani

    VálaszTörlés
  5. Szabó Imréné Éva
    Juli,sokan nem tudják,hogy akit vers írásra " kényszerít " az a valami ,azok felfokozott érzelmekkel bajlódnak .Egy átlag embernek bagatell az az érzés az a sérelem ,amiből születnek a legjobb versek .Amit sokszor tragédiának élsz meg,mások csak legyintenek rá .De amit közölsz ,az már akár az Ő gondolatuk is lehetne és ezt sokan ícy is élik meg .Érdekes,hogy a legérdemlegesebb versek negatív érzelmeket sugároznak

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gonda Julia
      Én nwm is neveznem csak negativoknak. Hiszen annyira összetettek!

      Törlés