2019. szeptember 25., szerda

a korszellem

olvastam egy nekrológot a 168 órában, Martonról...

nagyon megragadott egy meglátása... Marton a rendező beleragadt abba a korszellembe ami a pályakezdésé,  a Képzelt riporté volt ( Ez a korszellem vad, szilaj és megzabolázhatatlan, bódulattal és szerelemmel teli, jó benne ragadni. ")

s ezt átvitte  magánéletbe is.. ott maradt...a 60-as években, nem tudott váltani

ami sokkal szabadosabb, más felfogású volt (szexuális téren is)

elgondolkodtat, elitélhetünk, megitélhetünk-e dolgokat korukból kiszakitva, a késletetett bevallásoknak, leleplezéseknek, mi a szerepe, szembesithetjük-e a mával,

 megítélhetjük-e a múltat mai szemmel?

most úgy tűnik igen. és én ebben nem vagyok ennyire biztos!!!!!!

(Most Martonról beszélve másra is gondolok!)


szept. 24.

12 megjegyzés:

  1. Erre a bejegyzésedre az fb. messengereden írom le a rövid megjegyzésemet.

    VálaszTörlés
  2. A megítélést illetően-Én sem vagyok annyira biztos! Nem csak Martonra gondolok. Abban sem vagyok biztos,hogy 10-20 év után most kell beszélni,irni,elitélni -mert most ez divat- Miért nem amikor aktuális volt,? Csak most van bátorság?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. elgondolkodtató dolgok ezek! mai szemmel nem lehet nézni a múltat ugyanúgy - a mostani szemlélet egy másik véglet. mindig a ló tulsó oldalán vagyunk , sose rajta

      Törlés
  3. Szabó Imréné Éva
    Egyik nagyon ronda dolog " rugdosni a döglött oroszlánt !"

    VálaszTörlés
  4. Steven Littke
    Szóval én arra gondolok mit gondolnak ezen emberek gyerekei? Én azt hiszem nem örülnek ennek a viselkedésnek. Mert nem lehet. Ez (sajnálom) kortól független.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gonda Julia
      hát én is, (de még picik., remélem semmit).

      Törlés
    2. Steven Littke
      Két dologról beszélünk ilyen esetben. Én el tudom képezni hogy az illető házassága már nem jó, körül van véve kisértésekkel...az egyenes dolog ez esetben ezt a feleségnek bevallani és elvállni. Nem hazudni egy hazug életet élni. A másik hogy a hatalmi helyzetet kihasználni, az nem ildomos. Noblesse oblige.

      Törlés
    3. Gonda Julia
      itt a múltról volt/van szó , ne vájkáljunk... hagyjuk

      Törlés
    4. a
      Steven Littke
      Na ja. De felelős mindenki saját életéért. Én nem vagyok vallásos de ebben hiszek.

      Törlés
    5. Gonda Julia
      ebben tökéletesen igazad van, de mindenki a sajátjáért

      Törlés