2018. november 6., kedd

József Attila Körünk

megalakult a makóiak József Attila Köre

hívtak is, meg ott a helyem, ahol valamit József Attiláról neveznek el _:)

össze is verődtünk jópáran különböző indíttatásokkal

sorban nyilatkoztunk irodalomhoz fűződő kapcsolatunkról, mit írunk netán, s mit olvasunk, én harmadik voltam a sorban, s elhatároztam, hogy rövid (mitöbb lakonikus leszek)..azzal kezdtem ,hogy valószínű én vagyok a korelnök (doaien))(nem így volt, ketten is voltak idősebbek:) nade az jó ürügy volt arra, hogy nem számolok be az életutamról, csak a legvégéről, hogy 6 éve kb kezdtem újraírni, verseket, afféle "kiszakadós"akat...  meg most épp Radnóti levelezését olvasom, Nádas 1300 oldalán már túl vagyok (nomeg a Márai naplók,,..)

aztán kiderült, nálam öregebbtől, (aki a régi kultúrházban dolgozott)hogy micsoda irodalmi élet volt itt az 50es években, de a 60-asban már én is bekapcsolódtam az kísérleti szinpadba...(s hogy szavalt a tanárnő, elképednének..." hallom Én? - kapom föl a fejem.  én:)

nem tudom mi lesz belőlünk, remélem valami jó fog kisülni

most még túl heterogénnek tűnik a társaság....de majd alakulunk....

havonta egyszer, a hónap első hétfőjén....


(hű, de figyelek! :)

https://makohirado.hu/2018/11/05/hetven-ev-utan-ujra-megalakult-a-makoi-jozsef-attila-kor/


no, ha 70 év után... (amikor még csak 5 éves voltam), még épp jókor alakultunk újjá, hogy bekapcsolódhassak :)






6 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. kapcsolattartás az irodalommal (minden véltozatban) (nem derült ki?)

      Törlés
  2. De jó! És de kár, hogy olyan messze vagyok Makótól...

    VálaszTörlés
  3. igen, néha (különösen távolról, úgy tűnik, hogy Makó a világ közepe:)...és tényleg, kár hogy nem vagy itt, emelnéd a szivnvonalat! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Tőled. Sajnos már rég nem tudnék színvonalat emelni, elsodortak a hétköznapok. Alig olvasok verset, -/rácáfolok ugyan magamra, hisz itt Nálad szinte minden nap!:)/ -sőt, alig olvasok. No, majd ha nyugdíjas leszek, talán pótolom elmaradásaimat az irodalom terén is.
      Azért a József Attila kötet nap, mint nap kézközelben van, mindig ott a kis éjjeliszekrényen, mellettem. Minden napra jutna aktuális sora- most épp a "...szétnéz merengve és okos fejével biccent, nem remél." lenne az. Körülöttem káosz és bánat és felszámolás. Sok-sok évtizedek óta szívemnek kedves kollégámnak felmondtak. Személytelenül, email értesítéssel, kevéssel éjfél előtt az ügyfélkapura. Hogy a hosszú hétvégéjüknek is annyi legyen. No comment... Tényleg nincs ok a reményre. Szétnézni könnyedén? Az nem nagyon megy most...
      (Bocsánat, hogy így "szétoffoltam" itt a József Attila témádat. Csak hét épp a semmi ágán ülök..)

      Törlés
    2. Örülj, hogy nem vagy még nyugdijas, még ha kevesebb időd is van olvasásra. AZ az igazi élet, ez már csak ál-, pót--:)... Sok a "reménytelen"ség! valóban....Jószef Attika zseni, mindig aktuális, én nem fáradtam még bele a csodálatába!

      Törlés