2018. november 5., hétfő

gyásznapok után

ideje, hogy elmúljon ez a négy gyásznap (mindszentek napja, halottak napja az orosz bevonulás és akkor Halloweeen  ki is maradt . de az amúgy is más kategória(hátborzongatón izléstelen)

a Bartókon folyton rekviemek mentek, nem is tudtam, hogy van ennyi rekviem a zeneirodalomban (Dvorzak tett be különösen, u.i tőle egy Humoreszk című kis darabot kaptam elsős konzis koromban jutalom"könyv" gyanánt....s  el se tudtam képzelni nem vidám műfajban, (az Új világ szimfónival együtt) nade hogy Verdin kívül Brahms is irt egy jó hosszút, meg egy megnevezhetetlen nevű is, de amúgy is folyton szomorú zene ment a konyhámban , s eszembe se jutott átállni más állomásra már úgy megszoktam a Bartókot, mert ott viszonylag kevés a szöveg , ami ugyancsak elszomoríthatna- egy másik oldalról

meg azt hiszem a levegő is, más ha mindenki gyászol, meg temetőket keres fel. hiába süt a nap

azért a vallási háttéren elgondolkodtam, ami szerint azokért a halottakért imádkozunk halottak napján, akik még nem üdvözültek csak a tisztítótűzben vannak, Ugyan honnan tudjuk mi azt, hogy ki hol van? miután eltemettük...

3 megjegyzés:

  1. Gilbert nagyon szerette a rekviem műfaját, egy időben valósággal gyűjtötte is (kb. 25 volt belőle, ha jól emlékszem). Azt kérte, hogy a gyászszertartásán kedvence, Brahms Rekviemje szólaljon meg... Igy is lett.

    VálaszTörlés
  2. ó (szép is!ahogy válogatott a bibliai részekből(?) csak most nekem egy kicsit sok(k) volt belőlük :(

    VálaszTörlés
  3. Eszter Heléna Görbe
    Igazad van!
    Válasz3 é.
    Gonda Julia
    és még mindig tart! 🙁

    VálaszTörlés