2016. április 22., péntek

sztálin és


sztálin meghalt

és azt hiszem én is sirtam
vagy azt hittem kéne
mikor ideért a hire
sztálin meghalt

aki felszabaditott a lágerből
akinek köszönhettem éltem
úgy véltem

kinek táncoltam kedvenc dalára
az iskolai ünnepségen
fájó szívem majd meghasadt
nem találtam sirhantodat

csak később tudtam meg róla
majdnem mindent
hogy ő sem volt angyal
egyáltalán nem

szkeptikus lettem
minden téren

mégis
akárhogy is
ha ő nincs
meg a vörös hadsereg
akkor én se élek
s még hányan nem


ettől persze
nem támadnak fel akik
parancsára haltak meg
a zsidó orvosok se…
és a munkaszolgálatos
apám se
kit nem ért el
felszabaditó serege
a bori táborba időben
mert az ellenoldal
elhajtotta előlük őket
erőltetett menetben
s tudjuk mi lett
a vége

fájó szivem majd meghasad
nem találom sirhantodat

most se
mert nincsen

……...

Hitler az
kiből
több mint elegem van-
meg a többi fasiszta
náci horda

Sztálint
miért is ne
sirathattam volna
joggal

ha mégis
sirattam

én is



ápr 21




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése