2016. április 6., szerda

múltunk szalmaszálai

még nem tudok olvasni
de Petőfi összes verseit
megkapom
piros diszkiadásban
'948ban
a szabadságharc jubileumára

ez az első könyvajándékom
a nagynénémtől
vagy Erős János?
már nem is tudom
de Petőfi Sándor
mesehősnél nagyobb
kincs nekem
szeretem
a verseit
meg szavalni is

akár a nagynénim

őt Juhász Gyula
tanitotta
a gimnáziumban
irodalomra
és József Attila
iskolatársa
az ő illusztrált kötetét
a Cserépfalvifélét
és a bibliofil Adyt
rámhagyta
mikor kivándoroltak,
Ámerikába
(meg egy matyóbabát
meg a kis Eiffeltornyát
mit Párisból hozott
még a világkiállitásról
meg gesztenyékből
játékszobát-
mit ő fabrikált)

mikor évtizedek múltán
Montreálból hazalátogatott
(a makói hagymaporos levegőtől
rögtön szénanáthát kapott)
a szállodai ágyán
a Koronában
fáradtan
de lázasan
Adyt szavalt
nekem

tervek fogytán
hitek apadtán
visszatekintett
nem kezdhetve
új megintet

ó, múltam
adj egy
szalmaszálat! -

sóhajtott

kérése
szivemig hatolt
meghatott

..

s lám,
mostanában
én is
múltam 
szalmaszálaiba
kapaszkodom.


Április 6


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése