2016. április 19., kedd

koldus a konyhánkban

koldus a konyhánkban

anyámnál
jószívűbb embert
nem ismertem
mindig csak adott
(abból a kevésből
amije volt)
egyszer egy koldust
engedett be 
s etetett meg
a konyhánkba beültetve
de el kellett mennie
valahova s jelezte
hogy azért nézzek be
olykor a nyitott ajtón...
én ott álltam
kicsit megszeppenve
a küszöb előtt
s ki kellett fújni az orrom
a zsebkendőmbe

a koldus bácsi rossz
néven vette ezt
megleckéztetett
illemórát adott
de mondhatnám azt is
egyszerűen leszidott
azt mondta ne
fujjam az orrom
ha ő eszik
mert elveszem
az étvágyát így…

s én szégyelltem magam
miért is nem hagytam
hogy egyen nyugodtan
nélkülem

de anyunak azt hiszem
az egészről
nem szóltam egy szót sem-

...............


(persze nem tűnt el semmi sem
csak pár évvel később
ez az egész konyha
hatóságilag
másoknak lett
kiutalva
s az a nyitott ajtó
minek küszöbén álltam
befalazva

de azt még el kell mondanom
a malter elfogyott 
a munka befejezés előtt
volt nagy piszok s felfordulás
és anyu segitette ki őket
a konyhánk elvevőket
az ő oltott meszével
mit még korábban
falfestésre vett
hogy tisztán ragyogjon
körülöttünk minden  )






    (emlékcserepek)


2 megjegyzés: