2016. április 30., szombat

PISTIKE és NYUNYI






PISTIKÉT
rajongásig szerettem
és ő is engem

a nagyanyja nevelte
a házban
mi nagyapáé volt
s hol nagynéném is lakott

iskola után
vigyáztam
Pistikére
pesztráltam
örömmel
minden 
mozdulatát
lesve és
élvezve

iskolába menet
meg reggeleken
integetett nekem
kézzel-lábbal
hadonászva
s kacarászva
a rácsos kiságyában
mit az ablakhoz húzatott
hogy jól lásson
a túloldalon
engem
s kikiabálta a nevem
selypesen
Nyunyi, nyunyi
hogy észrevegyem



persze hogy 
én is alig vártam
hogy lássam
így jól kezdődött
minden napom

ő volt a Napom

(rég örült nekem
valaki ennyire
mint valaha
a Pistike
talán mostanában
a Vince, akinek
Julimamája
vagyok


S már Pistike is
azaz Steven
(mert amerikába
kimentek)

azóta
nagypapal
lehet

s a Nyunyit
el is feldte
régen


csak én emlékezem
mindenkire 
s mindenfélére itt

mert a múltam
a jelenem
is 


s egyre hallom 
miket duruzsol
a fülembe




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése