2016. április 29., péntek

a strand


anyuuuuuuuuuuuuu
menjünk már a strandra
óbégattam az udvaron
a tűző napon
nyarakon át


wittenberg bácsi
fogta a fejét
meg be a fülét
a szomszédban odaát
az asztalos műhelyében
hova mentem
ha anyu valahol járt

néha még vissza is kiabált
a bácsi csúfolódva
anyuuuuuuuu anyuuuuuuuuu
mikor hagyja már abba
ez a lány….

Anyu közben fent a lakásban
tett-vett, rendet csinált
mindig úgy ment el otthonról
mint aki királyi vendéget vár
látogatóba visszafelé
Bárkivel jöhetünk haza
mondta mindig
s rendnek kell lenni
miattunk is.

Ez persze időbe telt
meg az étel bepakolása
főtt kukorica konyharuhába
meg egyebek

azért leértünk délutánra
a Maros partjára
s igy Wittenberg bácsi is
szieztázhatott még eleget

kint meg én serénykedtem
úsztam, tornáztam
olyan bátor voltam
a korláton
nem is kapaszkodtam
úgy mentem végig
nem is mit egy gyerek
hanem mint egy rutinos
kötéltácos
bravúroskodtam
s dacoltam a vizárral is

önfeledt és boldog
voltam én

már túl és még innen
életem nagy örvényein

hányódó életfolyóm
gyerekszigetén    

            (emlékcserepek)


ápr 27


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése