2016. április 6., szerda

küszöbön

anyu elment
mondta is hova
egy közeli házba
srégen át
a túloldalra

nem győztem
hazavárni
utánaeredtem
de nem jutottam
be a   kapun
küszöbén
fáradtan
leheveredtem
összegömbölyödtem
mint egy embrió

ott találtak
a kapu előtt
nem tudom mikor
mert gyorsan eltelt
később az idő
hogy álomba
zuhantam

a küszöbön feküdtem
magamba bújtam volna
nem lehet”...
jóval később olvastam ezt
a verset el
és engem nem is
vert ki anyám
csak sok dolga volt
itt és ott
abban a bezárt
házban is
valamit dolgozott
(varrt talán)
s én nem szerettem
lenni otthon egyedül
hiszen én
tényleg
gyermek voltam még
s nem tettek azzá…
mint Attilát
már felnőttként
(s engem se
vittek fel a "padlásra"...)

s az az anyahiány

a közös anyahiány
egy küszöbre hozott
össze bennünket
valahogy
s ahányszor elmegyek
azelőtt a ház előtt
most
már öregen
mindig
eszembe jut
ez a gyermekin-felnőtt
József Attila vers
és mindig ott látom
a küszöbön
összekuporodva
moccanatlanul
anyjára váró
alvó kislánymagamat

azt hinném
mintha ott lenne
az ajtó mógött
most is
anya

pedig
már rég a
temetőben van

vagy ki tudja...

                               (emlékcserepek)


április 4




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése