2016. április 28., csütörtök

életfilmek

14.évemben
nyolcadik után
majd' belefúltam
a Balatonba
besodorta
labdám a szél
a mélyvizbe
én utána
de az úszásban kifáradva
egyszer csak megrémültem

hogy a lábam nem ért le
a tó fenekére
már-már fuldokoltam
már levetült
előttem addigi
életem
emlékszem
fájdalmasan rövidnek
találtam életfilmem
alig történt benne
valami
hát csak ennyi?
hát érdemes volt
ezért megszületni
s főleg így
már most meghalni?
Meg is gondoltam magam
a labdát hagytam
visszafordultam
még időben
összeszedve
megmaradt erőm
kiúsztam
s még a labdám is
megmenekült
két fiu
utánam kihozta
a partra
kicsit később

most 60 év után
a 74.ben vagyok

s megint mély
lett minden
hirtelen
körülöttem
nem is tudom
mi után mentem

s fuldoklok
nem csak vizben
levegő után kapkodok
s az a fim
nem elég tartalmas
még mindig
bár annyi minden
történt velem
azóta
rossz is
meg jó is
még mindig elégtelen
s nem is túl vidám
enyhén szólva

de azért reménykedem
valami happy endben

ha másképp nem megy:

deus ex machina

5 megjegyzés:

  1. ma is lesznek majd, akik utánad hozzák a "labdád", mindig lesznek, akik a jogos tulajdonod nem hagyják

    szeretem, hogy ennyi élni-akarás van benned, hogy tudod, mikor engedd el, hogy még maradjon erőd
    és szeretem, hogy örök elégedetlen vagy: hogy nem elégszel meg az addigiakkal, még több tartalmat remélsz
    ez szép
    és kívánom, legyen neked meg az a bizonyos deus ex machina, ne középszerű, hanem valami tényleg nagyszerű

    VálaszTörlés
  2. kösz (de a versekben mindig túlzok, persze -sokak szerint- az életben is ;)
    (a "labdák" nem érdekelnek!...:)

    VálaszTörlés
  3. Igen, az a bizonyos "önmegvalósítás" számomra még várat magára...
    de hogy mit is jelent konkrétan, kicsit homályos!

    VálaszTörlés
  4. engem inkáb az zavar (bár összefügg), hogy hagyok.e s milyen nyomot...nagy szavakkal hogy kicsit jobb lesz-e a világ utánam...félek nem tettem eleget, ilyen értelemben. Persze mindent nem lehet az utódokra háritani, de mégis ez a vigasz és mentség... ha va. de ez ÁTháritás. MILYEN JÓ LENNE, HA BÜSZKÉK LEHETNÉNEK RÁM, HA LENNE MIRE,,, (önnmagukon kivül)

    VálaszTörlés
  5. inkább, persze (a billentyűk ördöge...)

    VálaszTörlés