2016. április 7., csütörtök

KUKORICACSUTKÁN TÉRDEPELEK


a földszinti konyhánkban
mit később elvettek
akár a fenti előszobánk -
befalaztak bennünket
de ez most mellékes

valami rossz fát
tehettem a tűzre
persze csak képletesen
és nem a sparheltünkbe
ezért anyám megbüntetett
kukoricacsutkára
térdepeltetett

nagyon fájt
szúrta a térdem
a csutka
sírtam is
magamba'

mert anyu
magamra hagyott
kiment az ajtón
egy szót   se szólva
aztán a házból is
a nagykapun át

láttam
az ablaküvegen túl
határozott járását

mikor később visszajött
meghökkent
hogy én még mindig
a csutkán vezeklek

pedig épp azért ment el
hogy felkelhessek
mert meg is bánta
hogy megbüntetett
csak nem akarta
visszacsinálni


de én mindig
túlbüntettem magam
s jobban mint bárki más

s túl becsületes
is voltam

vagy tán balek

egész életemben

de nem szégyellem.



2016 április 7

4 megjegyzés:

  1. Nagy Ágnes
    Ma, már én is
    csak mosolygok
    a régi bűneimen?
    a büntetéseken.
    Voltam tyúkolba zárva,
    ahol tyúkok nem is laktak, térdepelve
    aludtam a kukoricán,
    Ám a bűneim elfeledtem!
    Gyermek bűnök.
    Mind kihevertük
    Válasz6 é.
    Nagy Ágnes
    Ezek a büntetések is
    úgy maradtak mára meg ,
    mint régről ittfelejtett,
    de szép
    emlékek

    VálaszTörlés
  2. Gonda Julia
    nem is bűnök... egyszer a fürdőszibába zártak...s eltörtem nagyanyám bakelitpoharát, mert azzal dörömböltem, amiatt lett bűntudatom, de foglmam sincs miért zártak be, meg miért térdepeltettek...
    Válasz6 é.
    Gonda Julia
    a büntetések maradtak meg jobban, érdekes (biztos igazságtalannak éreztük, igy nem csoda?)... később szidásokat kaptam, de az volt a legrosszabb....
    Válasz6 é.
    Nagy Ágnes
    Hát ez az!
    Ami a mai életünkhöz kapcsolódva fontosnak tűnik, csak az marad meg ...
    Válasz6 é.
    Gonda Julia
    meg ami érzelmileg motiváltabb... ez egy nagyon érdekes szelekció
    Válasz6 é.Módosítva
    Gonda Julia
    csak most utólag láthatjuk, mert ráláthatunk, az összefüggéseket
    Válasz6 é.
    Nagy Ágnes
    Én is sokat tépelődtem, hogy de jó is lenne csak egy pofon! De hosszú szózatokkal, szólamok voltak, amelyek mindig kínzóbbak voltak

    VálaszTörlés
  3. Gonda Julia
    szidás helyett én mindig azt kértem volna, de hiába... (egyetlen egyszer kaptam...de akkor csöngött utána a fülem órákig)
    Válasz6 é.
    Nagy Ágnes
    Nem lehettek nagy bűnök. A büntetés súlya érzelmileg súlyosabb volt bizonyára
    Válasz6 é.
    Gonda Julia
    persze, azért is maradt az meg
    Válasz6 é.
    Júlia Jusztina Pásty
    Én kukoricán térdepeltem apám cipész műhelyének ajtaja mellett, mert több ételt nem tudtam megenni. Megalázó volt.
    Válasz6 é.
    Gonda Julia
    nem emlékszem, hogy ..ugye nem lett lemorzsolva a kukorica, és akkor is ugye csutkának hivják - ha én nem ettem meg az ételt, anyu mindig azt emlegette, hogy ők addig nem kaptak mást...de evéss miatt sose bünteettek!
    Válasz6 é.
    Júlia Jusztina Pásty
    Lemorzsolt kukorica volt

    VálaszTörlés
  4. Gonda Julia
    akkor biztos az enyém is, pirosas szin rémlik és hogy szúrós
    Válasz6 é.
    Júlia Jusztina Pásty
    Nagyon szúrós volt, fájdalmas és megalázó.
    Válasz6 é.
    Júlia Jusztina Pásty
    Az öcsémet soha nem büntették csak engem
    Válasz6 é.
    Gonda Julia
    nekem csak fel kellett volna állnom, anyut is bántotta....
    Válasz6 é.Módosítva
    Gonda Julia
    a női egyenjogúság csorbát szenvedhet már gyerekkorban 🙁
    Válasz6 é.
    Júlia Jusztina Pásty
    A sok méltatlan büntetés miatt, én már 16 évesen elköltöztem a szülőktől.
    Válasz6 é.
    Gonda Julia
    jajj, ez az eset, nagyon rég volt, egész pici lány voltam, és anyunak azt hiszem még jobban fájt, mint nekem...

    VálaszTörlés