2016. április 9., szombat

este felé, haza felé...

este felé, haza felé
anyuval baktatunk
a szegedi utcán

néha felmászok
az iskolakerités
párkányára
s végig rajta
egyensúlyozok
(mint később
önállóan
a gerendán
bent az iskolában
anyu is idejárt-)

de itt most még
anyu kezét fogom
de legtöbbször csak
az aszfalton
botladozom
az álmosságtól
néha el is alszom
járás közben
de anyu kezét fogom
baj nem érhet

anyu néha felvesz
a karjaiba
s úgy megyünk haza
én félig vagy egészen alva
anya holtfáradtan -
de egymásba kapaszkodva


40 év múlva
így cipelem
én is a lányom
a karomban
sopánkodnak is
az öreg nénik
az útszéli padokon
hogy birja
tegye már le
azt a gyereket
(ő dundi vasgyúró
én üvegtörékeny
lehetek a 
szemükben)

az iskolakeritésen már
nem kisérhetem
mert addigra
lebontják
(de ő is majd ugyanabba
az iskolába jár.
akár az én anyukám)

este a bölcsiből
a szegedi utcán mi is
kettesben baktatunk haza
de  meglátja a holdat
s azt mondja
ő is velünk tart
ő a mi csillagunk

de fogja a kezem
sőt kéri fogjam szorosan
hadd lássák kik vagyunk
egy gyerek és egy anyuka

.


most már ő viszi
hazafelé
bölcsiből
a kisfiát
az unokám,
de budán
nem a szegedi
utcán

remélem
kezét erősen fogva
abban a nagy forgalomban

én meg rájuk gondolok
egyedül bandukolva
még mindig
a szegedi utcán haladva
a keritéstelen
iskola előtt
nagyon is éberen
magam is nehezen
cipelem
haza felé
este felé





2016 április 9

2 megjegyzés:

  1. Ez a két utolsó sor új dimenzióba emeli az emlékezést. Szépen, szelíden.

    VálaszTörlés
  2. persze (s hogy te észre is veszed... :)

    VálaszTörlés