2016. április 29., péntek

anomáliák

az muris volt
mikor kiállitották
a rajzaim
a városi galériában
mit a gépgyárban
világlátott szegedi
festőművész
szakkörvezetőm
irányitása mellett
alkottam
ki bizott bennem
és sokra tartott
fölöttébb 
tehetségesnek

mert ugyanekkor
a csupaötösöm mellé
csak négyest kaptam
rajzból az iskolámban
mit később, nem ezért
de el is hagytam

ez a négyes
egyetlen kivétel maradt
iskolai pályafutásom alatt
de legalább hitelesitette
az ötöseim
mind

miknek persze
ma már
semmi jelentősége
nincs

ahogy az egykor
kiállitott
rajzaimnak se

de annak hogy
a rajztanárom
felült egy rágalomnak
hogy a gyufáskatulyákat
vonalzóval rajzoltam
s nem szabadkézzel
már van

mert később
meg is vádolt
még mással is
meggondolatlan
s kajánul

de már
tán
ez se számít

csak az átlósan ferde
és lendületes bevésése
az emlékkönyvembe
néha rámkiált ridegen
miszerint

az élet célja
az önkifejlődés

mi lenne más és

néha azon
töröm a fejem
vajon kifejlődtem-e
azóta már
teljesen
(szerinte)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése