2020. december 24., csütörtök

karácsonyok

 



régi karácsonyokra gondolok

frissen kivágott  fenyőfáira

végighurcoltam a városon

félzsidó gyerekemnek

(de hát Josué-Jézus is az)

örömmel-kinlódva cipelve

kókadt  tűlevelei elszóródtak

a maradék a szönyegünkbe esett

a trümóról el is dőlt egyszer

(pedig a nagy tükör megkettőzte)

másszor meg nem tudtam megfaragni

a végét - aztán  az egész műanyag lett

eltűnt a varázslata már régen

lányom leleplezett

hogy én vagyok...minden

ünnepben minden ---

akkor meg minek

mindnyájan felnövünk egyszer

ki később ki előbb de a

meséknek vége lesz...


most nincs fám

(csak az ablak előtt 

diszitetlen)

lányom, unokám 

messze


boldog ünnepeket...




14 megjegyzés:

  1. Egyedül vagyok itthon. Feldíszítettem magamnak a fát. Megvacsoráztam, gyújtottam gyertyát. Áldott ünnepet kívánok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm, viszont... az ünnep - az ünnep!!!

      Törlés
  2. nézem a régi karácsonyi fotókat, egyen ősz anyukám is, meg egyen én, és mindegyiken egy kislány...és hirtelen hiányérzetem támad, de hát hol a lányom, pillanatok telnek el, hogy rájövök, de hát itt van , ő az az a pici lány minden képen, a középpontban.....(s én egy felnőtt nőt kerestem, ami ma... azzal a felnőtt nővel , ami egy képen van ,(velem) meg unokám tévesztette őt össze!)
    őrület.....visszabillentem a mai valóságba 🙂

    VálaszTörlés
  3. H.M. Hirsch Manyi Maria
    Juli a te gyereked nem felzsido mert az anya zsido es hogy az apja nem az az nem fontos a vallas szerint

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. persze, ezt ő is mondja mindig (megsértődve), de ide igy kivánkozott 🙂 (ráadásul ő vissza is lépett a teljesértékű zsidóságába a férje által is

      Törlés
    2. zsidó vallás szerint akkor valaki vagy zsidó vagy nem az...(Jézus anyja is zsidó... a többi bizonytalan 🙂

      Törlés
    3. H.M. A zsido vallasban csak az anya vallasa szamit az araboknal meg forditva, az apa muszlim akkor a gyerek is az, mindegy milye vallasu az anya\

      Törlés
    4. Manyikám, tudok róla, időtlen idők óta, de itt más "számitott:" 🙂

      Törlés
    5. azt viszont nem tudtam, hogy a muszlimoknál forditva (persze, még ebben is elnyomják a nőket(?)

      Törlés
    6. P.G. ott azert, mert az anya a bizonytalan, az apa a biztos. Lásd tobbnejuseg.

      Törlés
    7. azért csak tudják, hogy melyik nő szülte a gyereket! 🙂 az anya mindig biztos! 🙂

      Törlés
  4. P.G. Én is régi karácsonyoka gondolok. Már egy fel napja, de ide oda csapongok, a gyerekkorom és a gyerekeim gyerekkora között. Most az egyik fiammal tartottak nekem karácsonyt. A nagy zöld és virágos kertben 3 csoport szék volt egymástól illő távolságban, tegnap délután. Az ajándékokat letettük mindenki elé, 4 unokám volt ott. Nagyszeru volt rengeteget nevettünk, viccelodtunk, és mindenki őrült mindenkinek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. látod én is megkevertem!(pláne hogy unokámról nem rakhatok fel képeket) amúgy a frász kerülget, a vőmnek hőemelkedése lett délután, más tünete ugyan nincs , de ott a gyanú adott helyzetben (s csak vasárnap csinálnak tesztet, keddi eredménnyel) Mi is tegnap viccelődtünk sokat! nem is tudtam, hogy unokám ilyen jó viccmesélő....ma meg a lego játékból csavargatott nekem betűket. De az anyját idegesiti, ha aggódom... de hát mit csináljak?

      Törlés
  5. V.M. Veronica Magay
    Boldog ünnepeket es békés, egészséges uj evet kívánok!

    VálaszTörlés