2020. december 20., vasárnap

az ok?

 kérdezik, mi lehet az oka a szédüléseimnek

nos irtam egy- kettőt, orvosi vélemény szerint

de a főok mégis csak a korom lehet, az elöregedés, a kopás

csak még azt nem tudom, hogy mikor mi váltja ki ezeket a szörnyű, és egyre gyakoribb egyre hosszabb rosszulléteket, konkrétan

mindenesetre igyekszem hűbben betartani az orvosi előirásokart, gyszerszedést, meg majd a fizioterápiát is, amit eddig teljesen elhanyagoltam

mindenestre inkább, mint többször is azt érezni, hogy na most végem

(mikor pkl konkrétan  eldőlsz 45 fokban a konyha elmozdulásához alkalmazkodni akarván, és csak emberfeletti erővel az asztal peremébe kapaszkodva tudod fenntartani magad....)

elég lesz azt egyszer is....

****

és utólag  eszembe jutott valami lényeges

dehogyis a korom az ok, engem a szédülés legkisebb korom óta kisér(t), ha nem is ilyen erővel és fatálisan

emlékszem, hogy kiskoromban utáltam a tejeskávét, s azt  mondtam, hogy szédül a hasam tőle (vagyis émelyegtem) csakhogy a szédül szó már ismerősebb volt számomra!

igen, szédültem hintázáskor, minden tornagyakorlatot imádtam s jól csináltam, csak a bukfencezéstől irtóztam, mert utána mindig elszédültem, emlékszem egyszer a Marosban a nyakába vett egy ismerős nagyon magas férfi, és könyörögtem neki, hogy tegyen le, mert szédülök!!!!

járműveken is néha nagyon erős szédüléses rosszullét fogott el (először -emlékszem Pesten egy kanyarban - halálfélelemmel) volt úgy hogy le is kellett szállnom...

szóval, valami eredendő baj is lehet az egyensúlyszervemmel...

ami csak rosszabbodik az évek során, az igaz

***

szédülésre születtem, úgy látszik - (csak ne haljak bele a végén)



18 megjegyzés:

  1. A.D: Időnként velem is előfordul émelygés, szédülés, én az epémre gyanakszom. Az utcán - járás közben - megbillenek, ez viszont már más. Túl sokat nem foglalkozom vele, mert a Czeizel szerinti életkor számítás alapján már rég lejárt a szavatosságom. Ennyiért is hálás vagyok.

    VálaszTörlés
    Válaszok

    1. én nem merek most kimenni se utcára, nehogy ott essek el...ez a szédülés olyan erős, amikor van, hogy nem lehet vele nem foglalkozni...bár tisztában vagyok azzal amit irsz . Hálás is vagypk a (plusz?) évekért de nem azért , ami velejárhat.

      Törlés
    2. Anna Dévai
      Megértelek. Én olyan ajándékot kaptam idős koromban a Sorstól/Istentől, hogy van kibe kapaszkodnom.

      Törlés
    3. A.D. Meghitt, szép Karácsonyt kívánok , mellé jó könyveket, szép zenét. Én most újra olvasok régi dolgokat.

      Törlés
    4. Folyton szól a zene... meg olvasok is, de újakat..minden jót!

      Törlés
    5. J.J.P. Attól még szédülhetünk, hogy egész nap zenét hallgatunk és olvasunk!

      Törlés
    6. milyen igaz 🙂 (szerintem nem is szédül igazán , aki igy beszél :Ö)

      Törlés
    7. P.G. A.D:miert hany eves vagy? Ilyenrol soha nem hallottam meg.

      Törlés
    8. Kortars.velunk jart egyetemre.nyerges anna akkor még

      Törlés
  2. P.G. Juli, mi az oka a szédülésednek?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. azt mondja az orvos , hogy a nyaki csigolyáim meszesedése, meg esetleg keringési zavar - szerencsére elmúlt (egyelőre?) mindenesetre óvatosabb leszek és szorgalmasabban szedem a gyógyszereimet

      Törlés
    2. P.G. Dehát ha a gyerekkoromban is “tudtál” szedulni, akkor nem lehet meszesedési keringési

      Törlés
    3. dehogynem , ez rárakódott...a gyerekkori gyerekjáték volt ehhez képest 🙂 a hajlamom megvolt rá, az biztos! szerintem igy annál rosszabb! 🙁

      Törlés
  3. P.G. Nem hiszem, hogy a szedulest oregkor okozza. Attol tartok, hogy igy konnyebb kezelni, mint hetente ket haromszor a testeket keszitsek. Nagyon hosszu es alapos munka, hogy kizarasokkal megallapitsak valoban mi okozza. Ebben valoban elo pelda vagyon. A complex migrain eseteben, a kizaros alapon peldaul az egyik teszt az volt, hogy van-e egy lyuk a szivben. Mert az is okozhatja a szedulest, es az agyverzes tuneteit.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. P.G. En most kezdem el a 40 eve megallapitott Meniere decease ujra viszgalatat.

      Törlés
    2. Menierem nincs.a szivem se tokeletes
      Nem fogjak az oregsegre
      Esetleg csak a vele jaro BAJOKra!

      Törlés
    3. G J Ez az agyverzeses tunet ijeszto!
      Válasz1 é.
      Perger Évi
      Erdemes a nyaki ütőeret megnézetni. Sokszor ez a ludas benne.
      Válasz1 é.
      Gonda Julia
      nézték doppleren, nincs baj (stenozis)

      Törlés
  4. Válasz1 é.Módosítva
    Vicei Károly
    Mind elolvastam.
    Én is tántorgok néha, pedig csak bő fél év múlva leszek 77 😏😉🤪😁
    Válasz1 é.
    Gonda Julia
    én minjárt, igaz csak jövőre, 78
    Válasz1 é.
    Veronica Magay
    Nekem is volt a szedulessel bajom, pillanatnyilag elmúlt. ( 81 éves múltam nemrég) Most a hátam nagyon fájdalmas viszont. Lehet, hogy a fizioterápia segített valamit. (Sajnos a hátamon nem )
    Válasz1 é.
    Gonda Julia
    nekem is az kellett volna, nem mentem...:(pedig felirták
    Válasz1 é.
    Gonda Julia
    várom hogy múljon, de már két hetes! azért csökkent, lehajolnom meg oldalra nem szabad

    VálaszTörlés