• Gonda Julia
    de mintha benned most éppenséggel nem lenne! (mármint béke)
    • Gergely Edó
      Gonda Julia kedves Júlia, a béke és a bárgyúság nem ugyanaz. És veled kapcsolatban meg az az érzésem, hogy egyfajta ellenpólusként vagy jelen, kivétel nélkül mindig valamit kipécézel, és azon lovagolsz. Az ellenpólussal önmagában nincs baj, de az, hogy folyton keresed a kákán a csomót, pont ezt a tipikus értelmiségi attitűdöt mutatja: azt, akinek soha senki és semmi nem elég jó. Ha itt folyton csak aranyoskodok és cukiskodok, és megengedem, hogy mindenki úgy randalírozzon, ahogy akar, az pont az én infantilisságom, nem pedig a békém mutatja. A béke nem zárja ki a haragot. És bennem attól van béke, hogy tudom szeretni azt a magam is, aki meg tud haragudni. De nem megyek sem annak a fickónak, sem a te faladra randalírozni és kötekedni. Ez a különbség.
      • Gonda Julia
        a te szóhasználatodra reflektáltam!("Az érdekel, tudja-e magát, az életét, és ezáltal másokat szeretni. Van-e benne béke. azaz BÉKE. Az ellenpólusokra meg nagy szükség van:)A világ összetett, hogy úgy mondjam ELLENTmondásos...egyszerre ilyen is meg olyan is...Te úgy látszik nem nagyon tűröd az ELLENvéleményt...Magadat tudod szeretni, de másokat is kéne, talán....(s nem haragod válogatatlan szavakkal rájuk önteni, ami egyébként visszafelé is hat ám!) (egyébként szerintem is, - mint irta itt valaki,- a feminizmus nem bélyeg, stigma, sok-sok pozitivuma van . persze kontextusaiban nézve) Én nem bánnám, ha jönnél hozzám ellenvéleménnyel, több lenne, mint a közöny, az érdektelenség, és ez a ledorongolás , anélkül, hogy igazán ismernél.... Én szeretem az ellenvéleményt is, mert igy kerek, egész a világ!!!!!
        • Tetszik
        • Válasz
        • 2 ó.
        • Módosítva
      • Gergely Edó
        Gonda Julia ha valóban követnél, látnád, hogy tűröm. Hány éve is követed amiket írok? Azért figyeltem fel rád, mert szinte kivétel nélkül mindig ellenvéleményt írtál, ez az első alkalom, hogy szóvá tettem. Ennyit a szeretésről... És igen, megyek másokhoz, vannak barátaim és vannak, akiket én is követek, de nem azért, hogy vitatkozzam és véleményezzek. Ennek az égvilágon semmi értelmét nem látom. A 20. század a vita kora volt, túl sokra nem mentünk vele. A 21. század is még mindig a vita kora. Ha szeretsz olvasni, ajánlom Wilfried Nelles könyvét: Az életben nincs visszaút címűt, talán jobban megérted, miről szól a vita, vélemény, szellemi párviadal. Nem a felnőttség vége, semmiképp, hanem az eleje. A feminizmussal sincs bajom, hanem a hozzászólónak a hozzáállása volt az, amire válaszoltam. A ledorongolásról pedig: nem akartalak ledorongolni, és sajnálom, ha így jött ki, viszont lehet, hogy neked sem árt látni, az, ahogyan te kommunikálsz itt az én oldalamon legalábbis, hozzám hogy jut el.
      • Gonda Julia
        íTalán az a "bűnöm", hogy sok-sok-sok generációs "értelmiségi" származék vagyok (?) - és a vita lételemem. (minek ismételni amivel egyetértek?!:) Egyébként a blogod óta ismerlek és kedvel(tel)lek, azokkal még egyet értettem nagyon is és egyet is éreztem...
      • Gergely Edó
        Gonda Julia akkor lehet, hogy ennyi volt. Ha már nincs rezonancia, akkor lehet, hogy mostantól csak távolodás van. Mert közben én is változtam, és te is. És előfordul, hogy ami valamikor eleven huzal volt, elhal. Mást értünk vita és mást értünk egyetértés alatt - és ezen nem a diktatúrák alatt együtt bégető tömeget értem, és lehet, hogy ezt csak egy személyes találkozó tudja feloldani, mert itt csak szószaporítás van, és egyre fokozódó bonyodalom...
      • Gonda Julia
        igen, sajnos, van ilyen is