2023. április 20., csütörtök

Békefi László és nagyapja Kann Lipót 1941

 



beütöttem, Kann Lipót nevét és unokájához Békefi Lászlóhoz kapcsolódóan borzalmas, botrányos cikket találtam az Arcanumon



no a MAGYARSÁG ciműben és 1941 novemberében...sejthető hangvétellel   - főleg az antiszemitizmus gyűlöletes , alpári hangján


nem számit, hogy már apja Antal is kikeresztelkedett, mielőtt elvette fia későbbi anyját a keresztény magyar színésznőt...

kit elvesztett születésekor és tüdőbeteg apját is korán

igy meglehet, hogy tényleg nem tudott a nagyapjáról Kann Lipótról, ki viszont nem volt ortodox rabbi soha. az a nagymama Kann Róza távoli felmenője lehetett Bask Hirsch , s nem is Szentesen hanem Szegeden stb (én se rég tudok róluk) Kann Lipót egyébként kereskeddő volt, ...egyébként -csodálkoztam is - az egész familia kikeresztelkedett

de a lényeg a zsidók diszkriminációja

kimásoltam a teljes cikket de csak részleteiben olvasható, kinagyitva, kell is hozzá megszakitás---




 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése