2023. április 15., szombat

elhallgatott történelem (néma múltunk)

 néha átevickélek a Dunáról, az ismétlések garmadájából az m5-re

az egy kérdés pol műsor ment épp már nagyjából, és megdöbbentem, mert a legkülönbözőbb "szekértáborokból" jöttek is teljes egyetértésben voltak néma múltunk, az elhallgatott történelem tárgykörében

magam is újra rádöbbentem, hogy ennek voltam életem túlnyomó részében kárvallottja

hányszor szólt is rám anyám, hogy ne legyen akkora a szám, hallgassak, mert úgy járok mint apám (Igen,  a fordul még a kocka mondásának van volt egy ilyen olvasata, tanulsága is)

a műsorban csak mellékesen, de mégis csak megjegyezték hogy a holokausztról se volt szabad évekig beszélni

valóban, nyíltan nem

tán igy akarták elérni, hogy felejtsük el---

de hogy is lehetne.. és mellé is fogtak...

arra is emlékszem, amiket nem mondtunk el, nyiltan, tán még jobban

(tán még a külföldi rokonaimat is tanácsos volt elhallgatni, még ha törvényesen is mentek ki)

kettős világban éltünk

volt egy kimondható őszintétlenebb részünk és igen,  ott volt mögötte a lényeg, az elhallgatott, a ki nem mondott

úgyhpgy ne szóljunk most semmit, bár megtehetnénk,  bármit

(mire mit mondott az én bölcs láyom? hogy igen, ma már bármit mondhatunk, de semmi jelentősége)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése