2023. április 30., vasárnap

irodalom óra a Magvetőben

 április 15


"A Magvető Napokat Esterházy Péterről szóló irodalomóra zárta. Turi Tímea, Szegő János és Fehér Renátó A szavak csodálatos élete című előadásszöveg alapján beszélgettek Esterházy Péter műveiről. Köszönjük a Radnóti Miklós Gimnázium és a Vörösmarty Gimnázium diákjainak a lelkes részvételt, a közös munkát, tanáraiknak: Schiller Mariannak, Martzy Rékának és Deutsch Zoltánnak pedig a támogatást és segítséget.




ahogy elnézem ezeket a "tanitós" képeket, meg kell állapitanom, hogy igenis jó tanár (is) lehetett volna a lányomból...

úgy is kezdte, demonstrátorként az egyetemen, (bent is maradhatott volna, ha...akar), még külföldi egyetemistákat is tanitott magyar nyelvre az orvosi egyetemen - emlékszem...arra is milyen kipirulva ,lelkesen jött le egy egy órájáról a bölcsészkaron (már Pestről lejárva, s én vártam lent pár percre igy találkozhattunk), valami országos tanitási versenyen is dijat nyert Pápán..- (van egy barátságos felvétel alkalmi tanitványai körében, amin megszólalásig hasonlit különben az én egykori fiatal tanári képeimre...)egyébként én nem (sem?) akartam tanár lenni, vagy nem csak az...de a sors igy hozta és bele is jöhettem...rajtam maradt, ma is hányan szólitanaka "tanárnőnek"....pedig ténnlegesen már mióta nem vagyok az....

emlékszem arra is, lányom milyen türelmesen tanitott engfem is a számitógép kezelésére....meg szerintem a szerzőivel is tanárként foglalkozhat a szó igazi, nemesebb értelmében----

itt meg ezeket a pesti középiskolásokat, Esterházyról... kivel épp egy középskolai kiránduláson ismerkedett meg épp - bulizás helyett is a Fancsikót olvasva....






de meghallgattam volna én is....


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése