2023. április 9., vasárnap

fordul még a kocka

 nem is tudom miért de most eszembejutott valami, fura összefüggéssel

volt egy ismerősünk . öreg néniként emlékszem rá, napbarnitott volt, (sokat jártak úszni a Marosra) festett fekete hajú, és kicsit sánta

egyedülálló volt, nem ment férjhez, bár mindig mosolygós és kedves, őszhajú nővérével láttam...

mindig  kedves(ek voltak) hozzánk, és barátságos(ak), beszédes(ek)

(azt hiszem Mancikának hivták a testvérét, az ő nevére nem is emléksze - nagyon haragudtam rá!)

amikor lányom született, meg is látogatott ,, megnézte, tetszett neki.. lelkendezett


csakhogy 

mikor én születtem, engem nem hiszem...

merthogy akkoriban apámat feljelentette

(munkatársa volt a bíroságon)

ezért a meggondolatlan mondatáért:

"fordul még a kocka."..

és apámat pár napra be is börtönözték emiatt!

(épp amikor születtem)


a kocka viszont tényleg fordult!

(azóta többször is)


én sose felejtettem el ezt a  feljelentést neki (minthogy anyám elmesélte)

de ő  - mint mindenen_ túltehette ezen is magát(?) - látszólag! belül biztos nem...

igy lehetett életben maradni(?)

már akiknek...


apámnak nem!


(mit lehet tudni miért hivták be  munkaszolgálatra épp Borba?!)

2 megjegyzés:

  1. Hirsch Manyi Maria
    Juli nem Ibolyanak hivtak? csak a leirasbol jott be nekem

    Gonda Julia
    Hirsch Manyi Maria nem hiszem.de mindegy...

    Rita Fleis
    TÖBB ILYEN EMBERIKINÉZETŰ AGYRONCSISVOLT,ÚGY NÉZKI.

    VálaszTörlés
  2. Gábor Kormány
    Minden rendszer kitermeli a maga fanatikus söpredékét. A nyáj tagjaként biztonságban érzik magukat, addig sem kell azzal foglalkozniuk, hogy önállóan feltegyék saját maguknak az őszinte kérdést: “ki is vagyok én” a nyáj nélkül, címkék nélkűl.
    Szánalomra méltók - bosszúra és figyelemre nem.
    … és igen, a mostaniaknak: “a kocka fordul” 😀

    Tomi Ladanyi
    Nekem is dereng valami de nevre nem emlekszem.

    Gonda Julia
    H. M. azt hiszem jól gondolta, de nincs jelentősége 🙁 törölni akartam - de nem lehet!!!!

    Gonda Julia
    tudod, apukád se mondta el a nevét annak a zongoratanárnőnek, akinél meglátta a Bösendorferünket!!!





    VálaszTörlés