2023. január 11., szerda

SZÜLETÉSNAPOK 2008 JAN 11

 .2008. jan. 11.

még pár óra van a születésnapomból...

s ha figyelembe veszem, hogy már tegnap este elkezdtem foglalkozni vele(m)...úgy látszik teljesen visszamegyek már a gyerekkoromba, amikor még olyan nagy jelentőséget tulajdonítottam ennek a napnak, tényleg rendkívülinek gondolva, egész másnak, mint a többi... pedig akkor még Halász Jutka nem énekelte a Boldog, boldog, boldog születésnapot, hiszen ő is olyan korú kislány volt épp, mint én...

őt már az én kislányommal hallgattuk, mikor ő is annyira odavolt a szülinapokért, mint én annak idején...

van egy kép, ami 20 éve, a 3 éves szülinapján készült hármunkról: róla,nagyanyjáról és rólam:

6 éves korában pl. meg is ihlette a születésnapja, írt is róla verset, pontosabban, énekelte a szövegét, (játék)gitárkisérettel, én meg gyorsan lejegyeztem a bölcs gondolatokat, amik aztán bekerültek a verseskönyvébe, (a magyar elektronikus könyvtárba is) a "...gyereknek lenni..." -be, amit ő ugyan már 12 évesen az ajánlásban is célzatosan gondolatkönyvnek titulált... csak nehogy már "költőnek" kiáltsák ki... mikor ő csak egy gyerek aki mondja, dalolja, rajzolja majd -mikor már tud- írja a magáét... igy a Születésnapi dal-át is...

"Telnek az évek, múlnak az évek/és szendereg az ősz/már te is öregebb vagy/ Azt hiszik semmi az élet/Hát múlnak az évek, telnek az évek/ egyre jobban/és lelkiismeretfurdalásom van/És mindig csak az jut eszembe/Telnek az évek, múlnak az évek/Már öregebb vagy/És te is tudod, hogy 6 éves vagy..." "múlnak az évek, telnek az évek, egyre jobban fájnak az évek..." ...

Itt meg már ma, mi ketten: anya és lánya:

kép

és -remélem - pár év múlva újra lesz egy kisbaba, -öregnek unokája - újabb harmadiknak a képen...

mert:"kisbabából gyerek/gyerekből kamasz/ kamaszból felnőtt/felnőttből öreg/öregnek unokája/és így folytatódik/és az élet így zeng"...

igen, "az élet igy zeng"

aliz2. :: 2008. jan. 11. 21:43 :: 6 komment ::

Címkék: anya, foto, konyv, lanyom, unnep, vers, zene

1 megjegyzés: