2020. augusztus 28., péntek

újraavatás

újraavattuk az ortodox zsinagógát... félig-meddig múzeummá... hát igen múzeumi tárgyak lettünk magunk is, azt hiszem, s már csak mutatóban, turisztikai látványosság

az emléktába előtt álltak a szónokok (egy a Mazsihisztól, a polgármeserasszony meg a baráti kör vezetője. a levéltáros Zsolt)

én leroskadtam egy padra , igy egy fotón se látszom..szinte... pedig kattogtak a gépek

na mégis (szeptember elsején, ezen igen, rádió 7 - csak nem negdi feltölteni :(

a beszédek után elvágták a nemzeti szin szalagot (tényleg miért nemzeti szin?!)



bementek a múzeumi szobába kik befértek,  bekukkantottunk a templomba, ott külön egy átfestett koporsóhoz mentünk, ami egy láda tulképpen (de már ezt se tudják)





a kibővitett udvaron az árnyas fák alatt ehettünk kóser sütit, dobozokból meg ásványvizet (Pestről hozták, de vissza is pakolták részben)




én élveztem a diófát, végre nekitámaszkodhattam, mint annak idején a miénknek.....




lesz majd Sátoraljaújhelyen is ilyen újitás, jeleztem, hogy majd ha lesz oda turistaút, beneveznék....mert hogy onnan származom, s még sose jártam ott  (de az olyan nagyon nem érdekelt senkit: engem viszont igen!)

épp tegnap találtam rá dédapám bérelt korcsmájának pontos helyére Sátoraljaújhelyen, meg láttam a temetőről is egy képet, ott meg kell keresem dédszüleimet....



3 megjegyzés:

  1. Sok rendezvényen résztveszel.

    VálaszTörlés
  2. ez több volt mint "rendezvény"

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. egyébként is zártkörü lévén, csak előzetesen meghivottak, regisztráltak mehettek rá!

      Törlés