2020. augusztus 11., kedd

in memoriam ollexik viktor

 valamennyi igazgatóm közt - most igy visszatekintve - mégis csak ő volt a legemberségesebb - pályakezdésem sőt érettségim igazgatója

akkoriban kérdezte egy ismerősöm, mikor tanitani kezdtem, na és milyen az igazgatód, nem is értettem a kérdését,hirtelen, hát számit ez? Az ember tanit és hagyják tanitani....igazgatótól függetlenül (ő hagyott)

igaz, néha látogatott egy-egy irodalomórámat, de mindig élvezte, szuperlativusokban beszélt róla,, hogy már-már művészet amit csinálok----

sőt, az is visszakerült a fülembe, hogy egyszer volt magyar tanáromnak velem példálózott, mikor "mélyebb" tanításra akarta ösztönözni. Ő persze visszavágott, hogy nekem csak az a dolgom (akkor még nem volt családom) Csak anyámra kellett "vigyáznom", bár ki voltam szolgáltatva az ő egészségi (hangulati) hullámzásainak... De ő ebben is elnéző volt velem. Akkor tanultam meg, tőle ezt a kifejezést VIS MAJOR. ezzel intézte el ha nem tudtam valahova elutazni anyám állapota miatt (igy pl egy tanároknak szervezett pécsi jutalomkirándulásra sem...ahol - milyen érdekes az élet- a helyettem menő kolleganőm, megismerkedett leendő férjével, kivel ma is boldogan élnek...persze ma már unokák is vannak..de szerencsére nekem is lett! :) Az élet fordulatai kiszámithatatlanok...

az én kedves igazgatóm toleráns és bölcs ember volt

talán azért is , mert nagyon rosszul látott

de a belső szeme nyitva volt!

tablónkon


(nincs külön  kép róla, csak a tablóképem teszem fel, ott látható: mint igazgató - bár 3 évig megelőzte Marczis Vilmos, de ő egy külön történet lenne(




14 megjegyzés:

  1. V.M. 1960-ban vegeztel?( Nehez látni az írást a képen) Én 1958-ban érettségiztem volna..

    VálaszTörlés
  2. Á.P.Sajnálom, hogy nem tudom megosztani

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. megoldom, de elég személyes!

      Törlés
    2. Á.P.Nem gondolom. A véleménye megalapozott volt, hiteles ember volt. Az értéket képviselte, és ez nem személyes. Kitesszük a fotóinkat, olvasom a verseiteket.... ez miért lenne személyesebb? Tedd ki, és legyél büszke egyszer magadra is!

      Törlés
    3. Á.P. Miért nevetsz ki?

      Törlés
    4. mert nincs mosolygó ikonom :) meg azon, magamon, mert már más is mondta, hogy.

      Törlés
    5. Á.P.Ha..ha..ha De miért? Elég sokat tettél le az asztalra, még most is. Úgy látom, az irodalom az életed, de a családodé is. Ezt a szeretet adtad át a gyerekeknek, a tanítványaidnak.... Az elismerés - amit nyilván több oldalról kaptál- nem személyes. Nem tudom szépen kifejezni magam, nincs irodalmi vénám, de a lényeg talán nem siklott el.

      Törlés
  3. E.B. OLLEXIK VIKTOR IGAZGATÓ ÚR LEHETETT. ÁLDOTT LEGYEN AZ EMLÉKE. NAGYOTT ALKOTOTT, DIÁK-, TANÁR- ÉS ISKOLA- CENTRIKUS VOLT. SOKAN RENGETEGET KÖSZÖNHETÜNK NEKI. EURÓPAI SZÍNVONALÚ GIMNÁZUMOT VEZETETT, ÉS MÉG AZ EMBEREKET IS SZERETTE. NEHÉZ ÜBERELNI. Abban az időben jártam én is a JAG- ba. A sors ajándéka. KÖSZÖNET AZ AKKORI TANTESTÜLET ÖSSZES.
    TANÁRÁMNAK.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ott a fényképe a tablón igazgató megjelöléssel

      Törlés
  4. B. É.Múlhatatlan emlékek ! Kiváló pedagógusok , értékes EMBEREK voltak . Köszönöm a generációm nevében is .

    VálaszTörlés
  5. Az a legfontosabb:élni és élni hagyni, tanítni és tanítani hagyni . Sok más egyéb fontos dolog mellett számomra különösen fontos.

    VálaszTörlés