2020. augusztus 21., péntek

honnan...

 kérdezte egy ismerősöm, hogy hogy csak most derült ki "fényes" családfám, illusztris nagy rokonságom

tényleg hogy-hogy

csak úgy az ölembe hullt, váratlanul....

csakis úgy, hogy a mi családunkban sose volt divat a dicsekvés

a Löwinger nagyapám iskolaalapitásáról egy iskolájabeli jubileumi ünnepségen értesültem, a zsinagóga alapitásáról az emléktábláról

a Bárány familia meg (anyám  anyai ága, teljesen zárt volt felfelé, csak azt tudtam, hogy dédanyám Ungár Irén volt....) hogy az ő anyja Ungár Mária  azaz eredetileg, lánynevén Bak Mária  egy híres talmudtudósnak Eliezer József Baknak  lánya, azt nem... azt meg pláne nem hogy az ő nagyapja volt Szeged első rabbija 53 évig. Zwi Bak Hirsch ...a többiekről nem is beszélve, ehhez kellett a geni----

jó hogy rám talált!


mert a családi hagyomány nem működött

én most mindent elkövetek, hogy amit én megtudtam, ( s még tudhatok)  továbbadódjon

de a többi nem rajtam múlik..... (úgy látszik, hogy az érdektelenségi oldal inkább öröklődött)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése