2024. szeptember 29., vasárnap

a prezentáció

 megvolt a "prezentáció"...

már idő előtt ide érkeztem a Bálint Sándor terem elé 


 
ahova az egyetemi portás készségesen elkalauzolt, át árkon-bokron, azaz a Radnóti büfén (már mindem megváltozott, nem hogy az én egyetemi éveim óta, de lányomé óta is,akkor pl még a folyosón volt egy kis büfé, de most egy nagy hodály kávézó (igaz, majdnem üres)

és nyitva a TIK felé pont a 56-os emlékműre)

 Persze hogy ide mentem másodjára, mert előbb azért lepakoltam , mert nem soká jöttek nyitni a termet -meg jött egy mintegy 4-5 ember, akikről kiderült, hogy főleg kisérók, fogadták őket, majd felém fordulva legyintett a fogadónő, á én is kisérő, na nem, korom ellenére előadó! -tiltakoztam, szabadkozott, hogy nem ismerhet mindenkit,(nem is kell, csak tapintatosabbnak lehet lenni) semmi baj, de azért nem esett valami jól ez a lekezelés...nadehát a terem névadója is tanitott!matuzsálemként mit ugrálok?

kicsi a terem, felajánlott egy másikat is, az előadóknak, de nem éltem vele, az első sorban már megtaláltam papiron a nevem, odapakoltam, s rohantam le a kávézóba (3, 50 a kávé csak egyébként! igaz , langyos volt)



ripsz ripsz hamar elkezdődött a "buli" , meg is telt a terem fokozatosan, kis késésekkel

a tanszékvezető aranyosan bevezetett, semmi konkrétum, s az is kiderült hogy mindenki egyformán dijazott (8 pályázójuk volt) 



kaptunk 4 testhez álló könyvet (én két zsidó tárgyút is) nomeg egy oklevelet


s aztán kezdődhetett a lényeg, a szigorúan 7perc bemutatás

azt hiszem félreértettem a dolgokat, elég lett volna a munkám mődszertanát, forrásokat, stb ismertetni(?)

úgy hadartam mint a motolla, a szgépes perezentációm fölött, de hát az én  burjánzó, még mindig barokkos stilusom, túllépett volna a 7 percen



ha nem szól be a kedves A Vivien (ki ennek az egésznek a szervezője) de makói eredetű, hogy lejárt az időm

épp mondat közben

épp Pap Róbert zsidótanácsi elnökségéről kezdtem volna beszélni, 1944-től...

mondtam is,  hogy jókor kell abbahagynom , mert a holokauszt áldozatok következnének, s elbőgtem volna magam ..ha sor is kerül rájuk (igy őket jótékonyan kihagytam, azaz átugrottam, csapjuk be a világot legalább, tegyük semmissé a szörnyűségeket, voltg elég előbb is...l. a szeniczei mártir ősünk pl. 1739-ből))

de azért mondhattam egy két előremutató záró mondatot

az utolsó azt hiszem, az unokámról szólt, hogy mikor megláttam a kapedlijében s rákérdeztem, miért, ő azt mondta magátólértetődően mert zsidó vagyok, erre én, itt és most, elsóhajtottam, adja ég hogy sose legyen bántódása emiatt

(végül is az áldozatiságról volt szó, a Bakok ról (rólunk) - mit már megúntunk!)

felcsattant a taps, elég intenzíven, amin meglepődtem, de lehet, hogy annak szólt, hogy végre befejeztem.... szónoklatom...

végighallgattam mindenkit becsülettel (és érdeklődéssel is)

de az előadások utáni filmvetitésról eliszkoltam (folkhorror volt. nem az én műfajom )Viszont jöttek helyembe sokan, még makói múzeumi néprajzosok is rám köszöntek

---

máshova mentem : az összehasonlató irodalomtudomány tanaszékre, érdekes (nekem való) előadásokat hallgatni,de arról majd máskor irok


1 megjegyzés:

  1. Ágnes Piskóthy
    Gratulálok Juli, és igazán nem kellett volna azt az aprócska kis megjegyzést tenned, miszerint: talán mert befejezted. ( bocs, hogy nem szó szerint írtam)👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

    Gonda Julia
    Ágnes Piskóthy csak ironizaltam! 😉

    Ágnes Piskóthy
    Gonda Julia az rendben😃

    VálaszTörlés