2017. szeptember 1., péntek

leütöttek a biciklimről

igen, a kerékpárúton, szabályosan azaz épphogy szabálytalanul belémhajtottak egy tankszerű biciklivel egy tankvezető asszonyság, aki meg se moccant, csak hajtott át rajtam, félrelökve az útjából,miközben én lerepültem, oldalra, és neki csapódtam a pár centire levő  vakolatlan ház falának, bár előbb végigcsúszva a járdán tenyértől könyékig felhorzsolva a jobb karom, meg a térdtől a lábam, a fejbecsapódás a falba később jött., de a púp szinte azonnal kiugrott...még konstatáltam is, hogy natessék, még ez is... a fejem (mindig azt féltem a legjobban)

"elláttam magam," volt otthon betadin, steril géz stb... otthon kiderült, hogy  a horzsolás vérzik is eléggé, meg cementtől és egyéb utcai hordalékoktól tisztitásra szorul, meg kékül és dagad

a körzeti rendelő épp már bezárt, (a sebészet pláne), mikor visszamentem a tett helyszinéhez  is közel, az asszisztensnő épp jött már ki, s  a sürgősségit javasolta,(tetanusz?, agyrázkódás kizárása),  de én beértem az ügyelettel (bár az ügyeletről is előbb a sürgősségire akart küldeni az ottani asszisztens - de- az orvossal megbeszéltem, meghallgatott, megszemlélt,megnyugtattam magam vele..

szerinte is jól elláttam a sebet, csak még a csuklóm körüli géz fölött is a karom jódozzam be,

mondjuk a vérnyomásom  meg pulzusom sose látott magasságokba szökkent...

úgyhogy azt méricskélhetem, de itthon, nyugiban, meg vehetek be plusz egy nebivololt,  (de ez nem közvetlenül a baleset folyománya)

és végleg, legalább is ez alkalommal - télen kétszer is, elég volt - megúsztam a sürgősségit (remélem okkal)


---------------------,

hogy jöttem oda,  gyalog? kérdezte az orvos az ügyeleten, kifelé menet

dehogy is, mondom. biciklivel,csak most jobban vigyázok, hogy el ne üssenek.

(na de hogy, ha ez hátulról, orvul történik?!)

............................

u.i. lefotóztam még kötözés előtt a sérülésem, de inkább mindenkit megkímélek a véres látványtól)

15 megjegyzés:

  1. Kicsit megkönnyebbültem... Az ilyen helyzetekben az a legnehezebb, hogy szinte MINDIG váratlanul érnek...
    (Akkor neked is van ezek szerint őrangyalod?... ;) )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. kösz, én még nem teljesen:) ez a helyzet nem hogy váratlan volt, de persze azzal együtt kikerülhetetlen.,rajtamütés, vagy nem is találok rá szavakat...a folytatásra se (a tulajdonképpeni cserbenhagyásra) elvadult a világ.. kifordult (persze sose volt túl szelid, de most nagyon... nem "angyali". Úgyhogy nem is gondoltam védangyalomra, nem szoktam, elég ha ő gondol rám, nem? (egyébként én ez irányban J.A.-val azt mondom, hogy angyalaink mi vagyunk

      amúgy meg -lányom tanácsára is - veszek egy bukósisakot:) , az is át tud venni valamit a védelmemből, nem akarom túlterhelni szegény védőangyalom (már ha van, ill. ha kibirta mellettem, meg ezt a sok eddigi melót...)

      Törlés
    2. ezt a Jonás Tamás verset most "talltam", kicsit (vagy anagyon is) ideillik, a fentiekhez)(nyilván nem a romaság(a) miatt, de alán ettől még érzékenyebben látja a helyzetet:
      R O M A G Y A R
      Rossz a magyar, fél és gyáva.
      Nem épít az igazára.
      Angyalnak reméli magát,
      s nincsen szárnya.
      Városokba tömörülnek,
      jókedvük van, nem örülnek.
      Gyűlölettel, ha szeretnek,
      az az ünnep.
      Cigány vagyok, mende-monda.
      Fajtámnak sincs reám gondja.
      Fehér ing a lelkem. Isten
      kigombolja.

      Törlés
  2. Nem vagyok egy bosszúálló fajta, de ennek a tankvezető asszonyságnak kívántam olyat a cserbenhagyásáért, hogy attól a torkán akadt volna a falat. Micsoda egy elvetemült "fajzat" az ilyen, mert hogy embernek nem nevezhető, az biztos. Kár, hogy nem volt szemtanúja az ügynek, vagy aki legalább utánaszóljon az asszonyságnak, hogy szálljon le a tankjáról. Felment tőle a vérnyomásom. Én már sokszor félek a kerékpárúton is a gyorshajtóktól, de ilyen asszonyságfélékről álmodni sem mertem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ha hallottad volna! milyen ocsmány szavakkal és ordibálva káromkodott...(sose értettem ezt a mondást igazán: legjobb védekezés a támadás, de ő ezen is túlment...gondoltam is rá, h vajon fel van-e kamerázva az a városrész... visszamentem a helyszinre (útbaesett a rendelő felé, és kb előtte egy kisfiú biciklizett és mögötte az anyukája, mondta neki, hogy "vigyázz a nénire"! én csak toltam előttük a biciklit, komolyan meghatódtam. Ilyen is van! :)

      Törlés
  3. Azért nagyon örülök, hogy ennél (a nem kis sérülésnél) nagyobb bajod nem esett. Vigyázz magadra, tudom most sem rajtad múlt a baleset.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. egy barátnőmmondta, h örljek, h nem tört el semmim... (erre az eesélyre - a csontritkulásommal pedig - nem is gondoltam)

      nem tudom, h tudjak vigyázni magamra egy ilyen durva, támadó, másokra fittyet hányó és nekimenő világban:(

      reggel erre a gondolatra ébredtem: "Védd magad!"

      azt hiszem ez nem csak erre az esetre vonatkozik

      Törlés
    2. most sejlett fel, hogy ez a Védd magad! egy Kartal Zsuzsa vers zárómondata, évtizedekkel ezelőtt kivégva egy újságból a tárcámban volt, azt hiszem , a cime Szelid tanács szelideknek...és igy kezdődik tán, hogy Ezek a sebek nem hegednek ...(nyilván lelki sebek, de az n fizikaim már szépen gyógyul, összébbment és levedzik:)

      Törlés
  4. Kicsit összevetettem a múlt novemberi pincébe zuhanásommal.
    A te esésedben az a rosszabb, fájdalmasabb és destabilizálóbb, hogy másoktól eredő durva agresszió nyomán történt.

    VálaszTörlés
  5. én egy autós esetedre is gondoltam...:( ( nagyon kell vigyáznunk... másokkal szemben is, bár az sokkal nehezebb, de legalább magunkra vigyázzunk jobban!
    de igen, a mások agressziójával szemben sajnos én egyszerűen tehetetlen vagyok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. más részről a mások (igaz ők ismerősök) felől olyan segitőkészséget és együttérzést tapasztaltam, hogy az meg külön jól esik (no ezért nem kivánok persze még egy hasonló balesetet:)

      Törlés
  6. Nincs igazság! Ahelyett, hogy bocsánatot kérne, még neki áll följebb... Legjobb védekezés a támadás.
    Gyógyulj, és felejtsd el. Nem mindenki tankvezető.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szó szerint, eze tényleg felháboritó, mondjuk felsegithetett volna talán...

      persze azért nem vesztettem el az emberiségbe vetett hitemet... (lásd fentebb , utaltam pozitiv megnyilatkozásokra is)

      de tényleg borzasztó, hogy milyen "emberek"(?) is vannak!

      Törlés
  7. Na az én anyámis -gyalog - így közlekedett.
    Egyszer megállt egy lány ránézett és azt mondta neki:
    Mint egy tank asszonyom. Ez azóta nálunk szállóige.
    E azért megkérdezem Julika? Nem állt meg a tank őnagysága?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. pedig azt hittem hogy ez a szóhasználat saját leleményem volt! (és nem is voltam biztos benne, hogy elég találó), de itt nem én, hanem ő jártatta még a száját is utána.... nem állt meg, csak jópár méterrel arrébb, mikor mér föltápászkodtam (segitség nélkül, egyedül), és ahogy fentebb már írtam.... nem akarom újra felidézni...

      Törlés