2017. szeptember 17., vasárnap

krétapor



fuldokoltató krétaporszag
nyissátok ki az ablakokat
vagy átkrojte ákno
már értem
mért léptem
minden alkalommal
ezzel a kéréssel
az osztályterembe

most is
megcsapott
a krétapor
de az ablak már
nyitva volt
az ajtó is
azon jött be
az osztály
(maradvány)
45 év után


18 évesek voltunk...
mondták nosztalgiával
és boldogok
és én is csak 28

megváltoztunk

de az a krétapor
maradt
mi volt

csak nekem
kaparta
a torkom
most is
mint mindig
30 éven át

tanárkorom
keserédes
madlene





6 megjegyzés:

  1. Nagy ÁgnesOsztály vigyázz!
    Szólt most is a csendre intés harsány szava,
    majd kezdődött a nagy évforduló ünneplősebb szakasza.

    Nem hallgattunk, mint hajdan, ha szólni kellett...volna,
    mindenki mondta és csak mondta-szavalta,
    mi gondolata ez alalomra megfogant, vagy, mire csak került idő,
    avagy volt is reá hajlama.

    A 13 megjelenő társ az
    egykor még 31 főt számláló -orosz szakos -osztályból most
    3 órába sűrítette
    azt, mi egyenként is
    45 évre sokasodott.

    Szomorú, hogy heten már soha nem jöhetnek ily találkára vélünk ! ... nem jelentkezhetnek felelésre, de nem is ülhetnek e padokban,...
    - akár harsányan,
    avagy szótalanul-csendesen... , mint tették ezt 4 gimnáziumi éven keresztül !

    Értékesek ez összesűrített percek, értékesek a számot adó órák,
    de mindennel együtt felértékelődtek az eltelt
    s tán még inkább az előttünk álló , a még meg sem élt évek!..:

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a kiegészitést.. meg mindent!

    VálaszTörlés
  3. egyébként az az Osztály vigyázz! nagyon megrázó volt:)...igy padsorban hallani. remélem én sose mondtam, ez ugye a hetes "feladata" volt, a jelentés előtt? de nagyon poroszos:( (hogy ne mondjam katonás)

    VálaszTörlés
  4. Válaszok
    1. Ágnes Nagy
      A hetes feladata volt ezzel a harsány felkiáltással figyelemre inteni az osztályt, majd jelenteni, hogy ki hiányzik és ki van jelen...

      Törlés
    2. Gonda Julia
      jaj, a többit tudom, csak ezt a vigyázz parancsot feledtem el... nem véletlenül

      Törlés