2023. december 16., szombat

Szabó Irma is?!

 A gimnáziumban jó barátnők voltunk, de inkább csak az hozhatott össze bennünket, hogy neki se nekem se volt "igazi" barátom :)

okos, csendes lány volt, de azért velem elég beszédes

pl nagyon szeretett felvillanyozva beszélni rosszcsont, csodabogár öccséről, akit imádott (a sok testvére közül legjobban) A Dini igy , a Dini úgy...követni se lehetett...

Diniből hires ember lett, remek karnagy...(már a gyerekei is a nyomában) Ma is jön koncertet adni..persze ott a helyem...

a napokban a honismeret kör karácsonyi összejövetelén eszembe jutott Irma, akiről kevés hirünkvan/volt, tán csak egyszer jött érettségi találkozóra is...Úgy emlékszem nem vették fel oda , ahol szeretett volna továbbtanulni, (hiába tanult kiválóan! emlékszem feleleteire, mint a vizfolyás...még levegőt se nagyon vett)(apja református pap volt, rossz származásnak számitott az akkoriban) , csak valami kényszer mezőgazdasági? szakot végzett emiatt...Bécsbe ment férjhez egy nála jóval idősebb emberhez . S mikor ő meghalt, Irma haza költözött, de nem Makóra, nem is Pestre, hanem tán Ceglédre. Később azt halottam, hogy Alzheimer kóros(?)

itt tartok, mikor rákérdezek a honismereti körön S. Pista osztály társamtól, hogy mit tud róla

talán(?) meghalt, rákérdezek, megerősit, de bizonytalanul

ennek kapcsán jut eszembe s mondom lányomnak az esti telefonba,   megrendülve, ahogy talpasztalja

hogy az emberek csak úgy eltűnnek (az életünkből meg mindenhonnan) szinte eliminálódnak..volt s nincs (mintha sose lettek volna(?)

ő erre azt javasolna, hogy addig hivjam őket telefonon, mig lehet

(no meg mig én telefonálhatpk, mert én se vagyok kivétel)

..na és akinek nincs meg a telefonszáma?!!!


hirtelen nem találok más képet, itt srégen fölöttem áll Irma ezen az osztályképen a gimiudvarban, fehér gallérban..viszonylag jól láthatón


majd még teszek fel képet, ha előbukkan...

(mi marad belőlünk, az emlékeken kivül?...)

találtam jobb kéet, nagyobbat, ez 61 május, ballagás előtt, kirándultunk a Maros partra, osztályfőnökünkkel egyetemben. Itt én állva kapaszkodok a drótkerítésbe, Irma viszont térdelve :):



gimi kirándulás 1961


nem is merem összeszámolni azokat akik elmentek...

3 megjegyzés:

  1. Gonda Julia
    Bezi Gina igen ez az egyetlen vigasz meg az élet értelme tulajdonképpen, és ..mindennél több.meg az unokám ....meg remélem így tovább a lánc. De Irmának pl nem volt gyereke. Én mindig is tudtam h az a legfon- tosabb hogy legyen!!! DE! Másról is beszeltem.es nem is magamról!

    Bezi Gina
    Gonda Julia Hát szívszorító dehát mi nem tudjuk az összes mozaikdarabkákat mások életéből, és ez így is van rendjén. Azt viszont tudjuk hogy az Örökkévaló Egy, és azt is, hogy Egységes, végtelen mértékben es akkor Benne mi is ott vagyunk, ki milyen formában mert Ő hűséges és összegyűjt. 🤗🤗

    Gonda Julia
    Bezi Gina reméljük

    VálaszTörlés
  2. Bazsóné D. Ibolya
    Szívesen olvastam ezt a megemlékezést Irmáról . Gyerekkori játszótársaim voltak amíg Újvároson laktak.
    Nem érhető el leírás a fényképhez.

    Gonda Julia
    Most jöttem a
    Dini adventi koncerjéről.gyönyörü volt.már ertem akkor hogy miért beszélt az újvárosi ref templomról is. Váltottam vele pár szót.sajnos tényleg meghalt Irma.már vagy 5 éve! 🙁

    VálaszTörlés
  3. Imréné Nacsa
    Irma Csaba és Pali előtt van!Jó emlékezni!🙏🥰

    Gonda Julia
    Imréné Nacsa nem értem!

    Gonda Julia
    Imréné Nacsa ja igen, a fotón.meg Faragó Buci meg Fábián Éva közt.Bár ne kéne még "emlékezni"! 🙁

    VálaszTörlés