2023. december 11., hétfő

holokauszt-veteránok(?)

 (úgy látszik hivatalosság nélkül is vagyunk és növünk, ez a lényeg...:)

Zs. már a 80. évfordulóról beszélt...(1944-1924) (a hanukagyeryás utáni fánkos-forralt boros összejövetelünkön)

én nem vagyok hive az örökös holokausz megemlékezéseknek

és amikor felvetődött, hogy mint még élő túlélő szerepeljek élénken tiltakoztam

kis túlzással azt mondtam, semmire sem emlékszem, hiszen csecsemő voltam...

igen, ez lehet az A. kór oka is, tudatos felejtésbe menekülés...(?)  rég mondom

de a többire emlékezni akarok, mint ahogy szrencsére a végétől már emlékszem is!

nincs amnézia , csak a rosszra...


(tiltakozásom kapcsán Zs elmesélt egy anekdótát Bárdos Pálról, aki pedig sok regényében irt a holokausztról

hogy ne tekintsék már valami holokauszt- veteránnak

mire valaki azt mondta, de hát az vagy!


de legalbb magunknak ne...

(mert annyi más is!!!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése